Veel-veel relatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerry Deladik

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2004
Hallo,

ik ben bezig met een database en heb wat vragen. Bijgevoegd een kleine versie om mijn probleem te schetsen. Het gaat om het invoeren van facturen van Leveranciers aan mijn klanten. Ik wil dus de informatie vanuit de leveranciers positie kunnen benaderen, maar ook vanuit de klant positie. Omdat een klant meerdere leveranciers kan hebben, maar dezelfde leverancier ook meerdere klanten wordt het een veel-op-veel relatie. Om dit te structureren heb ik een tussentabel gemaakt met daarin contractgegevens van ieder specifieke klant-leverancier relatie.

De problemen/vragen die ik nu heb zijn:

1. Ik probeer met formulier frmFactuurInvoer nieuwe facturen in te voeren, maar ik kan alleen bestaande records bekijken. Wat doe ik fout?

2. Er mogen alleen facturen van een bestaande klant-Leverancier relatie ingevoerd worden. Het liefste zou ik in het formulier, na het invoeren van de leverancier, alleen nog die klanten in de combo willen zien die een bestaande relatie hebben. Ik denk dat dit met een filter moet, maar hoe?

3. Ik zou ook graag automatisch willen controleren wat de status is van de het Ja/Nee veld bij contract. Als dit veld Nee is moet de gebruiker een melding krijgen. Hoe doe ik dat?

Laat svp zien hoe je de oplossing biedt, dan leer ik er wat van.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Waar zijn de experts????

Hallo heren en dames experts,

ik heb nog geen enkele reactie op mijn vraag.....Is het zo moeilijk? Valt mij een beetje tegen van deze, over het algemeen fantastische, site!

De eerste vraag ben ik inmiddels zelf al uit.

Je DB is toch al 7x gedownload, dat betekent dat mensen toch wel naar je vraag kijken, w8 het nog even rustig af. De ene vraag is soms wat gecompliceerder als de andere.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan