VEEL vragen voor nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelvanderveen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2007
Beste mensen,

Na een recente vervanging heeft wederom het moederbord van mijn PC het begeven. Het is dus tijd voor een nieuwe computer, en wel een laptop. Ik heb geen ervaring met laptops, vandaar dat ik nogal voorzichtig ben met de aanschaf. Een laptop is achteraf toch lastiger aan te passen dan een desktop.
Hoe dan ook. Ik heb een aantal laptops die ik interessant vind, en ben benieuwd naar jullie mening. Ik had voor mezelf een overzichtje gemaakt met voor mij relevante specificaties, en heb dit als bijlage toegevoegd. Hopelijk kunnen jullie op grond daarvan wat zinnigs zeggen. Anders heb ik hier ook nog de links:

Asus F5Z-AP025C http://www.kieskeurig.nl/product/4134B7674DDA800AC125747900340900.htm
Asus M51KR-AP016c http://www.kieskeurig.nl/product/0F712DF664AE683EC12574490049B68D.htm
Toshiba A300-16i http://www.kieskeurig.nl/product/1E7DA767F0337947C1257420004C78A4.htm
Asus M51SE-AP043C http://www.kieskeurig.nl/product/8F993BF8E0E52681C12574490046BD57.htm
Sony VGN-FW11E http://www.kieskeurig.nl/product/8D2F9DD327618178C125748A0043BE5A.htm

Ik heb best veel vragen want ik wil altijd alles weten voor ik iets koop. Elk antwoord is mooi meegenomen. Komt 'ie:

Ik heb wel eens gehoord dat een AMD van 2100 MHz sneller is dan een Intel van 2100 MHz, klopt dat?
Wat is de verklaring voor het grote verschil in Bus Speed tussen AMD en Intel en maakt dit iets uit?
Is het verschil in cache geheugen belangrijk? De AMD’s blijven hierbij achter.
Zien jullie het als een voordeel om bijv een Asus te kopen ipv een ‘merk’ als XXODD, of is het juist een nadeel omdat je betaalt voor de merknaam?
Ik haat glimmende beeldschermen, zijn die dingen te ontspiegelen?