• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

veelvuldig kopieren van werkblad met links

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikselle

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Hallo,
Zou iemand mij met het volgend VBA probleem kunnen helpen?
Ik heb een eerste werkblad 01 waarin links gelegd worden met een ander werkboek van het vorige jaar.
Werkblad 02 dient als model en zou 62 keer gekopieerd moeten worden met dien verstande dat:
a) de naam van het werkblad aangepast wordt (dus het het volgende werkblad moet 03 heten; heb ik reeds manueel gedaan)
b) de datum in A1 steeds een week later aanduidt
c) er tegelijkertijd een link gelegd wordt tussen het oudtotaal van het nieuw aangemaakt werkblad en het nieuwtotaal van de vorige week
d) eventuele code achter het werkblad mee gekopieerd wordt
Alvast bedankt !

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Met welk doel dan? Om aan het eind weer alles samen te voegen voor overzichten?

VenA, bedankt voor je reactie. Deze bestanden zijn maar een deel. Per week worden er nog aan aantal bewerkingen op uitgevoerd met als resultaat een wekelijks overzicht. Het gaat hem mij vooral over de manier waarop je zo'n werkblad kan verveelvoudigen en tegelijkertijd aan die gestelde voorwaarden voldoen. Ik kreeg dit wel voor elkaar maar dan kwam de achterliggende vbacode niet mee. Dus ben benieuwd hoe dit kan.

Wat wil je met 64 zelfde vba-codes?

Ja Harry. Ik weet dat het mogelijk is om de ChangeEvent van de sheets te bepalen onder Workbook maar ik wou misschien hier of daar in een bepaalde week achteraf nog iets aanpassen. Bedankt voor je reactie.

Ik zou toch willen adviseren je ontwerp te heroverwegen. 1 tabel met alle gegevens erin is veel simpeler om op te rapporteren dan allemaal losse tabs met op elkaar lijkende informatie.

@jkpieterse bedankt voor je advies maar er zit veel meer achter dan enkel rapporteren
@emields dit is inderdaad wat ik bedoelde... met zeer grote bewondering heb ik jouw code voor mijn vraag trachten te begrijpen. Moet zeggen ... chapeau :thumb:
Zeer hartelijk bedankt !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan