• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vegelijking alleen als getal hoger is asl.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakob40

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2013
Ik zou graag een vergelijking willen doen als de getal hoger is als 0.

Zie hier mijn voor functie die ik tot nu heb.
Code:
=INDEX(B2:B41;VERGELIJKEN(AH55;AH2:AH41;0))

De vergelijking mag alleen plaatsvinden als de getal hoger is als 0 in AH55 of AH2 t/m AH55 zodat hij hieraan een naam kan koppelen.
Verder zou ik graag ook nog dat een paar cellen in een voor opgemaakte tekst worden kopieert maar daar kom ik later op terug.
De uitkomst komt dan in AJ55

Ik hoop dat de vraag zo te begrijpen is wat moet je vragen als je zelf niet weet hoe het heet .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Gezien het aantal keer dat jouw vraag bekeken is, is het wellicht handig dat jij jouw voorbeeldje aanpast tot een iets eenvoudiger model en jouw vraag even herformuleert. Volgens mij ben je wel op de goede weg alleen zo'n draak van een kleurplaat vol met formules schrikt nogal af.

Jakob,
Met volgende formule in AJ55 moet het lukken.
PHP:
=ALS(AH55>0;INDEX(B2:B41;VERGELIJKEN(AH55;AH2:AH41;0));"")
de 1 voor het = teken moet je weglaten.

Graag gedaan,
we horen wel mochten er nog problemen zijn.

Het werkt perfect nu dat ik het bekijk is het simpel maar kom er maar eens op :)

Jakob,
Daarom bestaan er forums iedereen bekijkt het op een andere manier, Ook is het van belang om de vraagstelling zo duidelijk mogelijk te maken en die voorbeeld bestandjes te plaatsen,zoals je gedaan hebt.
Wil je nog je vraag als opgelost plaatsen bovenaan je vraagstelling?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan