Veilig genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

quadran

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2006
Ik heb twee computers die beide bedraad zijn aangesloten op een router die op zijn beurt bedraad aangesloten is op het internet.

Beide PC's draaien NORTON INTERNET SECURITY en deze meld dat het netwerk veilig is.

Kan ik hier vanop aan dat het werkelijk in orde is of kunnen buitenstanders nog mee loeren, of in de computers geraken?

Mvg

De kans dat iemand via de router door de firewall van norton komt is heel klein(niets is onmogelijk).
Wel kun je voor de zekerheid het wachtwoord (standaard vaak admin) aanpassen.

mvg leo

bedoel je dan het wachtwoord dat ik moet intikken bij het opstarten van XP of VISTA?

Het wachtwoord van de router.

Meestal kan je via http://192.168.1.1/ in het menu van je router komen, wat met een standaard wachtwoord afgeschermd is. Vervang dit door een nieuw, complex wachtwoord.

Hello,

met admin geraak ik er niet in dus zal ik in het verleden al aangepast hebben :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Het is niet altijd "admin", dat kan per merk en type verschilen.

Als je het merk & type even kan geven?

Bij de skyr@cer (wat een fantasierijke naam voor deze router) is het wachtwoord inderdaad admin, de beveiliging is dus afdoende......;)

Wanneer je het ingestelde ww echt niet meer weet moet je de router resetten.
Dat doe je door een seconde of 15 op het keine knopje naast de poweraansluiting te drukken (ws met een pennetje ofzo)
daarna kun je er weer in met admin.

Je moet nu wel alle instellingen voor je internet aansluiting opnieuw instellen.
Reset dus alleen als je weet wat deze zijn, anders ben je verder van huis.

handleiding

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan