veilig hardware verwijderen en de verkeerde schijf gekozen

Status
Niet open voor verdere reacties.

janhoogendoorn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2015
Goede avond,

Ik heb net een stomme vergissing begaan. Bij het verwijderen van een sd kaartje keurig gekozen voor veilig hardware verwijderen maar per ongeluk de verkeerde schijf, een extra intern geplaatste schijf aangeklikt en die is du niet meer zichtbaar.

Weet iemand hoe ik deze schijf zonder verlies van de daar opgeslagen data weer inzichtelijk krijg.

bvd

Jan

PC uitzetten, data-kabel van betreffende schijf afkoppelen, pc opstarten, als hij klaar is, afsluiten, betreffende schijf weer aansluiten en opnieuw opstarten..|
De betreffende schijf zou dan opnieuw gedetecteerd moeten worden en dus weer zichtbaar moeten zijn..?

Wel heel vreemd dat een ingebouwde schijf als verwisselbaar medium herkend wordt. Ik neem aan dat de schijf gewoon via SATA aan het mobo is gekoppeld?

Dat komt bij sommige moederborden voor dat vaste schijven als verwisselbare USB schijven gezien worden.
Dat kan aangepast worden in de Windows Registry

Dat gaat als volgt:

Ga eerst het kanaalnummer(Channel) bepalen waar de HD op zit die onzichtbaar gemaakt moet worden in het "hardware veilig verwijderen"overzicht.
Dat gaat als volgt:
Configuratiescherm - Apparaatbeheer - Schijfstations - Eigenschappen
en daar is dan te zien welk kanaal gebruikt wordt.
Noteer elk kanaal (nummer) van de HD's die NIET zichtbaar moeten zijn in het Veilig Verwijderen overzicht.

Start Regedit (Klik Start links onder en type dan regedit in het zoekveld)

In Regedit:
HKEY_LOCAL_MACHINE\ SYSTEM\ CurrentControlSet\ services\ msahci\Controller0

-als Controller0 niet bestaat, maak dan in msahci een nieuwe sleutel genaamd "Controller0"
-binnen Controller0, maak nu voor elk kanaal een sleutel "Channelx" waarbij de x het kanaalnummer is
-binnen Channelx maak een DWORD met de naam "TreatAsInternalPort" en zet die op 1
hiermee wordt geregeld dat dit kanaal niet meer zichtbaar is bij het overzicht uit te werpen USB-dingen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan