veilig internetten voor kinderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

duron

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2001
Wie weet een programma om als de kinderen op internet zijn bepaalde site kan blokkeren bv (sex e.d.)

Duron.

Een paar links:
http://www.cyberpatrol.com/
http://www.netnanny.com/index.html

Je kunt tevens in Internet Explorer (Xp) > Eigenschapen voor het internet > Tabblad inhoud > Internet restricties bepaalde webpagina's blokken of toestemming geven. Deze is beveiligt met een wachtwoord. Op deze manier kun je het een en ander al uitsluiten. Maar het zal moeilijk worden om dit item compleet van je pc te houden, dus hou je kids in smiezen :) Succes.

Geplaatst door duron
Wie weet een programma om als de kinderen op internet zijn bepaalde site kan blokkeren bv (sex e.d.)
hmz als je kleine kinderen hebt dan zou ik persoonlijk het niet aan een programma overlaten
mar zet de pc gewoon in de woonkamer dan weet je wat ze doen en hoelang ze er achter zitten.

en als je het blokkeerd das allemaal leuk en aardig, maar dan komen ze bij vriendjes die geen blokkering er op hebben en zien ze het toch

en heb je oudere kinderen die kennen het internet te goed en gaa de programma omzeilen, of maken het zelfs zo dat je als ouder er zelf niet eens meer op komt

dus z'n pc niet ergens op een zolderkamer zetten
maar gewoon in de woonkamer dat is mijn advies

Een heel goed programma is de krowser. Maar het is wel een programma waar je als ouder wat voor moet doen ;) Jij bepaald als ouder nalemijk welke pagina's WEL bezocht mogen worden. Eventuele links op de een pagina werken niet, tenzij je voor die link toestemming geeft. Ook is het mogelijk om een tijdklok in te schakelen.

www.krowser.nl

Groetjes,
Neleke

:D zie dat ik een heel oud topic een trap heb gegeven, sorry

Laatst bewerkt:

Bekijk eens deze Website voor meer info:

Deze Stichting is bezig met voorlichtingen geven op scholen over Veilig Internet voor Ouders en Kinderen :D.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom,

Topic stamt uit 2003 en is niet actueel meer. Geen noodzaak om daar nog op te reageren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan