Veilig internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Berichten
181
Providors kunnen precies nagaan wat het internet- en chat gedrag is van eindgebruikers.
Dit wordt allemaal opgeslagen in een grote database.
Mogelijk worden gegevens doorverkocht aan bedrijven voor marketingdoeleinden o.a....etc.

Vraag ; Ik zou graag mijn gehele connectie met mijn internetprovidor willen beveiligen.
Ik bedoel zowel internet ( poort 80 ) alswel chatten ( poort ...)..etc..

Hoe kan ik dit het beste uitvoeren zonder dat het ten koste gaat van de snelheid ?
 
Klinkt als een hoop blabla (niet negatief bedoeld). Uiteraard kan jouw provider zien wat je doet, nooit anders geweest. Maar je dacht toch niet werkelijk dat alles maar dan ook echt alles gelogd wordt door jouw provider. Ze zullen best statistieken bijhouden. Het verkopen van gegevens is verboden in Nederland zover ik weet, tenzij jouw toestemming is gevraagd.

Wat je kunt doen is gebruik maken van een VPN verbinding of TOR, in beide gevallen kost het snelheid aangezien je je internetverbinding gaan encrypten zodat een ander moeilijker / niet kan meekijken.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je antwoord. Internetprovidors zijn commerciele bedrijven, ....dat zegt genoeg.
AH registreert toch ook voor marketingdoeleinden dmv bonuskaart klant.
Voordeel bonus kaart is dat je deze ook anoniem kunt registreren.Dat zou met internet ook moeten
kunnen.
 
Een anonieme AH bonuskaart heeft uiteraard voor AH weinig waarde. Het voordeel van een bonuskaart in het algemeen is dat de leverancier patronen kan ontdekken en zijn dienstverlening daarop kan aanpassen. Jouw voordeel is de korting op de producten/diensten.
Helemaal anoniem op internet zal lastig zijn. Je verbinding zal toch ergens op naam geregistreerd moeten worden. IP-adres wordt weer gekoppeld / gelogd en zo ben je in principe altijd te traceren.
Daarnaast zou het een vrijbrief worden voor jan en alleman om anoniem allerlei ongein te flikken op het wereldwijde web. Is denk ik ook niet de juiste weg. De controle zal ergens in het midden moeten uitkomen.

Om je zo onzichtbaar mogelijk te maken, zou ik dan een VPN service als HideMyAss of CyberGhost gebruiken. Maar dit gaat altijd ten koste van de snelheid.
Zelf heb ik een tijdje met CyberGhost (gratis variant) gewerkt, maar dat was vaak traag. HideMyAss geldt voor de gratis (web proxy) hetzelfde.
Ik probeer het voor mijzelf zo veilig mogelijk te maken maar anoniem is voor mij niet nodig.
Trouwens ik heb een Android telefoon dus Google / NSA hebben de gegevens waarschijnlijk toch al hahaha. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan