Veilig verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Ik heb volgens mij aan het begin toen deze windows 7 geinstalleerd was wél een melding gehad als ik een usb stick wou verwijderen.
Maar nu niet. Als ik druk op het kleine pijltje omhoog (^) dan druk ik daarna op het "Hardware veilige verwijderen en media uitwerpen" tekentje, (soort usbtje met groen vinkje) vervolgens klik ik m'n usb aan, maar dan krijg ik niet net zoals bij xp een melding: De hardware kan veilig worden verwijdert. Is dit gewoon weggehaald in windows 7 (ulti) of is het gewoon een instelling die ik eventjes anders moet zetten?

Hoi,

Je zou eens kunnen kijken in het "configuratiescherm" bij "Systeemvakpictogrammen". Daar kun je per systeemvakpictogram aangeven of er meldingen weergegeven moet worden.
Veilig USB verwijderen zal daar dus op uitgeschakeld staan.

Nee: De windows verkenner staat daar op: Alleen meldingen weergeven.

Ik heb het net even getest en inderdaad dat is hem niet. Maar als het goed is staat de "Windows hostproces(rundll32)" wel op "pictogram verbergen en meldingen verbergen". Deze moet op één van de twee andere opties staan.

Nee die staat momenteel op allleen meldingen weergeven. Maar die zal ik is ff op pictogram en meldingen weergeven zetten. Ik probeer het ff!

Nee nog niet. Maar dat pictogram van beide Windows hostproces, en die van hardware veilig verwijderen zijn ook hetzelfde:S

Edit: Als ik dus op het pictogram klik, en mijn usb aanklik, komt het pictogram wel ff in de taakbalk maar gaat daarna weer terug naar het vakje..

Oke,

Gebruik je altijd dezelfde usb-ingang? Zo ja, probeer is een andere.
En anders kun je eens proberen om "Het standaardgedrag van pictogrammen te herstellen", deze kun je ook vinden bij "Systeemvakpictogrammen".

oh dat standaard gedrag hetstellen zie ik zo niet staan. Ja meestal gebruik ik voor mijn usb gewoon de 2poorten aan de voorkant, maar ik zal het na het eten ook ff aan de achterkant proberen.
Waar staat precies dan dat om gedrag te herstellen?

ps.: Krijg jij wel een melding dan van: De hardware kan veilig worden verwijdert onder windows 7?

Ja, ik krijg wel een melding in een ballonnetje rechtsonder.

De optie "Het standaardgedrag van pictogrammen te herstellen" staat ook in het scherm van "systeemvakpictogrammen". Het staat in blauwe tekst net boven het vinkje "Altijd alle pictogrammen en meldingen op de taakbalk weergeven".

Ik weet niet of het zal werken maar je kunt het altijd proberen.;)

Nou ff weer alles op standaard gezet, maar ik zie alleen dit als ik heb aanklik om te verwijderen:
attachment.php
. Vervolgens Gaat hij gewoon weer terug in het vakje met alle andere pictogrammen, maar ik krijg niet zo'n message van: U kunt de hardware veilig verwijderen... Ik zal ff de poort aan de achterkant proberen!

Edit: Nee aan de achterkant werkt hij wel, maar dan krijg ik geen bericht van: U kunt de hardware veilig verwijderen...

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    8 KB · Weergaven: 161
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan