veilig VPN opzetten, graag advies.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SkyWarrior

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2003
Berichten
77
Voor een bedrijf waar ik werk wil ik een VPN opzetten met het bedrijfsnetwerkje (2 pc's).
Op de bedrijfscomputer staat Windows XP en er is ADSL met een modem/router die VPN ondersteund. De thuiscomputer welke moet gaan verbinden met het bedrijf heeft ook Win. XP en ADSL.
Ik heb gezien dat het met Windows mogelijk is een VPN op te zetten, maar ik vertrouw dit niet zo qua beveiliging. Het is natuurlijk wel belangrijk dat het heel goed beveiligd is. Kan iemand bij advies geven hoe ik dit het beste kan aanpakken, en welke software ik nodig heb om een goede beveiligde VPN op te zetten ?
 
Thuis zelfde router neerzetten dan een vpn via routers opzetten.
Ipsec sleutel instellen.
Maar dat staat in de handleiding van de router.
Ik heb zelf een vpn met een bedrijfsserver.
Is link als je niet weet wat je doet.
Ik heb zelfs nog twee andere medewerkers een vpn verbinding gegeven.
 
De thuiscomputer heeft al een router, een speedtouch weet niet precies welke. Maar tis ook een router voor 4 pc's. Dus om daar nou een andere router voor te gaan kopen, is er geen andere veilige manier. Of is het met de speedtouch ook mogelijk ?
 
Dan zou je even in de handleiding van jou router moeten kijken.
Niet elke router kan vpn aan hoor.
 
Ow dus het is wel noodzakelijk dat beide routers het ondersteunen, ik dacht dat het alleen nodig was voor de computer waarop de VPN verbinding binnen komt.
Maar ik zal eens in de handleiding kijken.
 
Ja aan alle kanten een router met ondersteuning voor VPN.
 
Volgens de handleiding is het (gelukkig) mogelijk met de router thuis een VPN op te zetten. Hoe pak ik dit aan ? Je had al gezegd dat in de handleiding staat hoe de router voor vpn in te stellen, maar moet ik ook nog software hebben op de pc's ?
 
Nee voor vpn heb je geen speciale software nodig.
Dit kun je via je webbrowser van je router helemaal instellen.
 
Ik heb in de handleiding van de Speedtouch 510 gezocht maar ik kan niets vinden over het opzetten van een vpn, ook niet op de support site. Kan iemand mijn uitleggen hoe ik een vpn verbinding moet maken met deze modem ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan