Veilige gastenboek of zelf maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

adinatha

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2012
Voor onze site zoeken we nog een gastenboek.
nu hoorde ik dat deze nogal spam gevoelig zijn en ook een ingang kunnen zijn voor hackers?
Vraag is of er een veilige gastenboek(betaal/gratis) is of dat ik misschien zelf een gastenboek kan maken.
Ik heb echter studio webdesign en weet niet of het mogelijk is hiermee.
iemand raad wat ik het beste kan doen

Er zijn goede alternatieven, maar dat is ook afhankelijk of je een CRM gebruikt of puur eigengebouwd PHP. En natuurlijk de functionaliteiten die je wil hebben.

De gastenboeken zijn inderdaad spamgevoelig, maar daar zijn redelijke oplossingen voor. Qua ingang voor hackers is alles dat invoer doet op je site een potentiele ingang. Alle invoer op je site, op welke manier dan ook, moet altijd beveiligd worden.

Als je er zelf geen kennis van hebt, dan is zelf maken waarschijnlijk onveiliger dan een gratis product van anderen gebruiken.

of je een CRM gebruikt of puur eigengebouwd PHP
Ik denk dat je CMS bedoelt? :)

Als daar gebruik van gemaakt wordt (Joomla of Drupal bijvoorbeeld) is het de overweging waard om eens naar wat plugins te kijken, zorg alleen wel dat je een zoekt die recent en regelmatig is bijgewerkt.

De beste manier is zelf iets bouwen omdat dan je broncode niet op het internet staat en makers van spambots dus ook niet weten hoe ze jouw beveiliging kunnen omzeilen.
Helaas heeft niet iedereen de technische kennis hiervoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan