veilige manier van formulier zenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

arienlans

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2008
ik ben op zoek naar een veilige manier van mijn formulier zenden.
ik heb nu dit
PHP:
$recipient = "iemand@ergens.nl";  
$subject = "Webformulier";
$headers  = "From: $email";
$headers .= "Reply-To: $voornaam $achternaam <$email>";
$message .= " ";

Alvast bedankt

Ariën

Wat versta je onder "veilig"?

Je kunt je email adres niet afschermen als je een mail stuurt... je kunt hoogstens een mail adres gebruiken dat alle replies automatisch in de trash gooit ofzo.

OK

Een ander vraagje als het mag?

Als ik de bovenstaande code gebruik staat er bij de email die ik krijg dat de afzender webmaster@mijndomijn.nl kan ik hier ook het email adres krijgen van die genene die zijn email adres ingevoerd heeft in het formulier, zodat ik op beantwoorden druk en dan direct terug kan mailen

Arien

Ja en nee... hij toont altijd de daadwerkelijke afzender (en dat is jouw webserver) maar als het goed is en je de reply-to header (die gebruik je al) op de juiste manier hebt ingesteld zou hij bij "beantwoorden" de email moeten sturen naar het adres dat daar is opgegeven.

Ik weet alleen niet precies hoe een reply-to header eruit ziet, dat zou je even op moeten zoeken als het niet werkt.

Je kunt ook gewoon het mail-adres van de verzender gebruiken in FROM

PHP:
$headers = 'From: '. $_POST['voornaam'] .' '. $_POST['achternaam'] .' <'. $_POST['mailadres'] .'>' . "\r\n";

Dat het nu niet goed gaat komt waarschijnlijk omdat je geen \r\n achter elke nieuwe header hebt staan.
Dit is verplicht bij meerdere header-opties.
additional_headers (optional)

String to be inserted at the end of the email header.

This is typically used to add extra headers (From, Cc, and Bcc). Multiple extra headers should be separated with a CRLF (\r\n).
http://www.php.net/manual/en/function.mail.php

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan