veilige modus in dual boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevendemunter

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Mijn pc met win XP prof doet sinds een update zeer raar. Ik wens dus met systeemherstel alles te herstellen, maar wanneer ik op de starttoets klik of druk gebeurt er niet.
Wanneer ik wil herstarten in veilige modus krijg ikhet volgende probleem.
Ik het een dualboot met XP en Vista draaien en wanneer ik hem laat opstarten in veilige modus, start de pc op in Vista.

Hoe kan ik dit oplossen?

Kan je na het kiezen voor Windows XP in de dual-boot op F8 een aantal maal drukken?
Dus eerst opstarten, dan voor Windows XP kiezen, en dan direct F8'en.

Welke update dan? Is die update niet terug te draaien en dan beter te installeren?

Kan je na het kiezen voor Windows XP in de dual-boot op F8 een aantal maal drukken?
Dus eerst opstarten, dan voor Windows XP kiezen, en dan direct F8'en.

Ja kan kiezen voor xp in de dual boot en dan onmiddellijk op f8 drukken, maar als ik dat doe krijg ik de vragen ivm de veilige opstartmodi.
Ik kies voor de simpleste maar dan herstart de pc en kom ik alsnog in Vista terrecht.

het probleem is dat de pc volledig opstart wel in XP maar dat ik niet naar de herstelconsole kan gaan omdat er geen reactie is wanneer ik op de start klik.

Oke, dan gaan we Systeemherstel anders starten.

- Druk op de toetsen Windows-key + R. De Windows-key is de toets naast Ctrl en Alt met het vlaggetje / raampje erop.

- Typ dan in het venster Uitvoeren dit %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe en klik op OK.

Succes!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan