veilige modus lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisa02

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2003
Ik werk met windows xp. Het lukt me niet om met F8 in de veilige modus te komen. Nu had ik een andere manier gevonden, nl. via uitvoeren:msconfig. ik zou dan een tab moeten zien boot.ini. Daarna kan ik via safeboot wel in de veilige modus opstarten. Maar vreemd genoeg heb ik deze tab niet. Wie weet nog een andere manier om in de veilige modus op te starten. Ik heb nl. een vervelend bestandje "4 defy comp'dat ik moet verwijderen en dit lukt niet op de normale manier.

Normaal gesproken als je je computer laat opstarten en halverwegen het opstarten in 1x uitzet of reboot dan komt hij bij het opstarten met het F8 menu.

Druk je wel op het juiste moment op F8?

Ik ram nadat ik het BIOS gezien heb altijd de hele tijd op F8 tot het scherm te voorschijn komt.

Maar dat is het probleem, ik zie eigenlijk helemaal geen tekst, dus inderdaad druk ik vanaf het begin achter elkaar op F8, maar zonder het gewenste resultaat

Probeer F5 eens, bij sommige moederboorden moet je op F5 drukken (rammen :) ) om in de veilige modus te komen.

ik heb windows ME, maar bij mij kom ik in safe mode door Shift -toets ingedrukt te houden tijdens het opstarten. Misschien bij jou ook?

Helaas werkt dit bij mij niet. Nu zag ik bij uitvoeren:msconfig de mogelijkheid om de pc diagnostisch op te starten. Komt dit misschien op hetzelfde neer als de veilige modus. Ik blijf nl. problemen houden met searchweb. Het komt steeds terug en de map "post dent"met daarin "4defy comp" kan ik niet verwijderen. Bij hijack komen steeds weer dezelfde meldingen terug met searchweb er in.
Als ik naar de startpagina ga kom ik ook elke keer weer op de searchweb pagina.
Dus mijn vraag: kan ik het bestandje in de diagnostsche mode wel verwijderen?

Hè, hè, de F5 was dus de juiste knop. Ik heb de boosdoener kunnen verwijderen. Nu maar hopen dat alles weg is, want het is een hardnekkig verschijnsel. tot zover alvast bedankt voor de adviezen

Geplaatst door lisa02
Ik blijf nl. problemen houden met searchweb.
Heb je het probleem ook voorgelegt in het Hijack this topic met je log daar plaatsen?
Volgens mij moet je laten scannen door CWS-shredder om hem kwijt te raken.

Plaats je log een leg het probleem erbij uit.

Plaats een Hijack this log in de volgende topic;

klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 5) <--klik.
Klik in de bovenstaande link op "Reageer op bericht".
Pak Hijack this eerst uit, voordat je het log daar gaat plaatsen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan