Veilige modus mogelijk, maar kan via Enter niet selecteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Al13
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Al13

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Ik heb XP Home en deze werkt erg traag.
Eigenlijk wil ik hem opschonen, dus alle relevante zaken op externe HD gezet.
Systeenmherstel gaat niet verder terug dan gisteren , het wil überhaupt niet verder terug dan vorige maand, dus wat valt er te herstellen...
Ik heb nog een XP Pro schijf liggen en dacht deze erop/ erover te zetten , maar dan moet je toch eerst in veilige modus zitten.
Nu is het probleem dat als veilige modus is opgestart je wel met de pijltjes toets omhoog / omlaag kan , maar als je op Enter drukt gaat hij altijd naar de optie Opstarten in Windows XP Home en dan start hij weer gewoon via het blauwe scherm op.
Wat moet ik doen om deze pc opnieuw te formatteren en XP Pro er weer op te zetten?

Cd erin en vanaf cd opstarten en vervolgens alle stappen doorlopen.

Hou er rekening mee dat als je de procedure volgt na het opstarten van de Windows XP cd dat je alles kwijt bent. Er word wel gevraagd of je wilt formateren maar ervaring verteld mij als je hier NIET voor kiest dat toch alles weg is of gedeeltelijk terug te vinden is. Misschien moet je eerst maar alles op cd/dvd/externe HD zetten en dan pas de nieuwe versie installeren.

Grtjs Jarno jjw

Ik heb geprobeerd de computer op te starten met de XP cd, maar de computer loopt dan vast. Hij loopt ook vast asl ik bvb een Youtube filmpje wil zien, dat kan nu ook niet meer.
Ik krijg hem ook niet in veilige modus.( via F8 ), afgezien dat hij als het wel lukt , ik daarin niets kan activeren.
Hoe moet ik deze pc in hemelsnaam aanpakken.
Ik kan wel emailen of sites bekijken of zoals nu dit bekijken en typen, printen ook. Geen probleem, maar dat is het dan.

Hoe bedoel je precies "loopt vast" bij het opstarten van de Win XP cd?
Dat zou toch niet horen.

grtjs jjw

Bedankt voor je reactie jjw.
Ik bedoel daarmee dat mijn scherm + curser vastzitten.
Ik heb gisteren de bekabeling nagekeken en zag dat de jumpersettings volgens mij niet goed stonden.
Ik heb nu de jumper setting van de cd speler op master staan en de dvd op slave.
En die stonden allebei op slave, wat volgens mij niet goed is.
De jumpersetting v/d hd Maxtor 60 gb staat nu op master. Zoals de o o staan.
x o o x
x x x x x
Ik kan nu opeens dus wel de cd xp pro starten.Dat is mooi. Ik ga dat dit weekend proberen en hoop dat dat lukt en daarmee de problemen op te lossen.

Das mooi dat je zelf al een oplossing hebt gevonden, trots op je :p

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan