Veilige modus niet benaderbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Op dit moment kan ik niet in de Veilige Modus komen.
Tot en met de keuze van het besturingssysteem gaat het voorspoedig, maar dan krijg ik een zwart scherm met knipperende cursor.
Geen vreemde geluiden of meldingen verder.
 
Hoe probeer je in de veilige modus te komen?

Normaal gesproken doe je dat door herhaaldelijk F8 in te drukken tijdens het opstarten.
 
Precies, F8.
Ik krijg dan het bekende Veilige Modusscherm met keuze voor Veilige Modus, Veilige Modus met netwerkmogelijkheden en Veilige Modus met dosprompt.
Welke optie ik ook kies, ik krijg steeds het scherm met het besturingssysteem (geen dualboot hier) en vervolgens dus dat statische scherm :(
 
Geduld is een schoone zaak

Bij mij (winXP) moet ik zo maar minimaal vijf minuten wachten eer hij in veilige modus opstart
 
Op dit moment zit ik helemaal vast in de installatieprocedure :( Op een gegeven moment krijg ik een melding dat ik een bestand mis en dit venster kan ik niet wegklikken. 't verhaal krijgt dus een iets andere inhoud, maar 't éen houdt verband met het andere.....
Komt er op neer dat ik op dit moment even zwaar zit te denken hoe ik XP er weer op krijg of, alles eraf krijg want een opstartdisk en setup commando geeft ook geen resultaat :confused:
 
Ik heb echt geen idee waar je mee bezig bent, dus enige uitleg zou wel handig zijn.

En om simpel windows te installeren\verwijderen kan je een madboot opstartdiskette gebruiken.

http://www.madboot.com
 
Ik denk dat ik het maar heel even laat rusten. Ben nu met 3 comps bezig met 4 verschillende besturingssystemen en 5 schijven die ik onderling uitwissel, ondertussen jumpers, kabels etc. aan het los- en vastmaken en ingewikkelde sets van hersteldisks aan het maken voor XP tot ik weet niet wat allemaal.
Dus even rust in de tent en straks weer verder
;)
 
Joho voor Jozo

Geweldig, die tip over Madboot :)
Wat een fantastisch programma, daar is de normale opstartdiskette een baby bij!
Kan het iedereen aanraden :thumb:
 
Safe mode opstarten bij xp

ga naar start, uitvoeren, msconfig, boot.ini vink safe mode aan en start opnieuw op. Je doet de dingen die je moet doen. Voor normaal opstarten, vink je het weer uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan