veilige modus uitzetten bij zwart beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

ariejong

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2013
Het beeldscherm van mijn DELL laptop met Windows XP licht bij het starten even op en wordt dan zwart. Ik heb een externe monitor verbonden en daar kreeg ik goed beeld. Nu heb ik opgestart in veilige modus m.b.v. uitvoeren/msconfig/boot.ini/safeboot.:mad: Resultaat: beide schermen zwart. Hoe kan ik de veilige modus weer uitzetten zonder dat ik iets op het scherm zie?

zit er niet een knop op de laptop (meestal een Fn-Fx combinatie) om een extern scherm te activeren. Dat staat in het handboek van de laptop, mocht u de juiste knop-combinatie niet meer weten.
Mogelijk dat na opstarten in veilige modus die knop-combinatie ingedrukt moet worden om het externe scherm te activeren.

Starten in veilige modus kunt u overigens beter doen door herhaaldelijk op F8 te drukken tijdens de Windows start.

Gezien de symptomen die u beschrijft lijkt het mij dat er iets mis is met het standaard beeldscherm van de laptop; als de laptop al wat ouder is, is het waarschijnlijk de verbinding tussen beeldscherm en laptop.

normaal om een extern scherm te activeren:
windows vlaggetje + p
omdat je niks ziet: windows toets + p, pijltje naar recht (1 keer), en dan enter
hopelijk is dit wat je zoekt,
succes :)

Hartelijk dank. Met Fn-F8 kan het tweede scherm weer geactiveerd worden, ook in de veilige modus. Ik kan nu weer verder.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan