veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

deckersluc

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2001
Kan iemand me helpen .
Bij opstart en reset kom ik alleen nog maar in veilige modus.
Ik kan alles doen : explorer , office programma's , fax programma met winfax , outlook , netwerken via router.
Win98 SE
Het kan niet goed zijn (enkel veilige modus) en het is vervelend o.w.v. de grote iconen.
Daarvoor viel hij veel uit en hing hij dikwijls vast en . . . af en toe kreeg ik fatale uitzondering 0E op 0028:00C004CB . Deze fat.uitz. heb ik opgezocht en de reden zou zijn : oudere versie van Norton antivirus . Daarom heb in deze Norton verwijderd en sedertdien start hij ' enkel ' nog op in veilige modus.
Dank vooraf voor reaktie,

Ik zou proberen om die oude versie van norton er weer op te zetten.
Dan even naar de site van symantec gaan en daar het verwijder tooltje ophalen voor deze virusscanner.
Zoals ik wel eens lees zijn er wel meer problemen met het verwijderen van norton producten.

Als het bovenstaande niet kan of wil lukken dan zou ik eens bij de hardware eigenschappen in windows kijken.
Hoogstwaarschijnlijk staat hier wel iets fout.

Thanks. Ik heb Norton terug en live update + virusscan gedaan .
Restart : normale procedure en dan . . . opstartscherm van Win98 (in 2x) ; dan zie dat veilige modus opstart en start de aanmelding op het router-netwerk .
Ik kan alles gebruiken maar slechts onder veilige modus en dit lijkt me niet normaal.
Dit is dus sedert gisteren .
Het voorbije half jaar 'hing' de PC regelmatig ofwel startte hij onverwachts op ; maar ik kon toch 3/4e van de tijd normaal werken .
Info: bij uitvoeren * msconfig staat NIET aangevinkt : "Bestand Winstart.bat laden" . Ik kan dit ook niet aanvinken .
Zou dit er mee te maken hebben ?
Grotjes,

Oke het werkt nu dus weer zij het met beperkingen.
Ik zou nu een online virusscan uitvoeren.
hier kan dat. http://www.tiscali.nl/actueel/cmult/viru/viru_center.asp

Daarna laat je ad-aware of spybot even over je computer gaan en dan plaats je een hijacklog in dit topic.
Daar lees je de gebruiksaanwijzing goed en doet precies wat daar staat en dan gaan de experts jou verder helpen.

Nee (ik heb me waarschijnlijk slecht uitgedrukt) : het werkt nog steeds 'aleen maar' onder veilige modus.

De echte win98 komt niet meer.

Dit heb ik intussen nog gedaan :
1) Norton live update en volledige virusscan
2) win98 SE opnieuw geïnstalleerd en opnieuw opgestart

Maar . . . nog steeds 'aleen maar' onder veilige modus.

Groetjes,

Ik heb net Ad-aware gebruikt : 12 objecten
Deze heb ik in quarantaine geplaatst . . . en dan zit ik vast : ik zie nergens delete staan .
Dit komt misschien ook door het vergrote scherm onder veilige modus.
Groetjes,

Heb de toren maar ingeleverd in de winkel .
Deze sprak direct over hardware . Hier heb ik het moeilijk mee, maar ja . . . ik heb hem nodig .
Toch DANK à jullie allen om te pogen deze onwetende te helpen.
Het probleem is dus eigenlijk niet opgelost maar - om jullie energie niet onnodig te verspillen - zal ik toch maar het status 'opgelost' ingeven .
Nogmaals dank en groetjes,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan