Veilige Modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurto004

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2001
Hallo allemaal,

Is het mogelijk om Windows 2000 in veilige modus op te starten met meer dan 16 kleuren?

Bij voorbaat dank :)

Denk het niet. In veilige modus heb je altijd het minimum aantal kleuren.

Wat is het probleem? Over het algemeen hoef je niet zo lang in veilige modus te werken.

Tanja, allereerst bedankt voor je reactie.

Het probleem is dat Windows in normale modus niet wil starten. Loopt steeds vast met opstartvenstertje ("Windows wordt opgestart..." of "Bezig met het controleren van netwerkinstellingen...").
Ik kan wel in veilige modus opstarten en ook internetten door de optie "Veilige modus met netwerkmogelijkheden" te kiezen. Het is echter niet echt prettig om met 16 kleuren (te moeten) werken. Vandaar mijn vraag.

Het probleem heb ik zelfs na het terugzetten van een schone backup (waarna ik eerder altijd probleemloos werkte).
Ik heb Windows 2000 Pro als OS. Ik ben bang dat óf mijn geheugenmodule niet goed is, óf de videokaart.

Laatst bewerkt:
Aha, vandaar je vraag. Ik denk toch echt dat het niet hoger kan, het is een standaard resolutie die volgens mij niet in veilige modus veranderd kan worden naar een hogere resolutie.

Als je denkt dat het probleem je videokaart is raad ik je aan om een videokaart uit een andere pc te halen en hem in deze pc te doen. Dit alleen om uit te sluiten of deze die er nu in zit kapot is.

Heb je meerdere geheugenmodules, dan 1 eruit halen en kijken of hij dan wel opstart, zo niet, dan de andere eruithalen enz. enz.

Werkt dat allemaal niet, dan kun je proberen te starten met zo min mogelijk dingen in/aan je pc. Dus alle USB apparaten afkoppelen, losse kaarten uit je pc halen (behalve de videokaart, anders zie je niets)

Zo kun je controleren of een los onderdeel in je pc kapot is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan