veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

pearl2000

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2005
ik krijg mijn pc niet uit de veilige modus,ook als ik in de bios ga en de hardeschijf uit zet en zet hem op opstarten van af de cdrom dan begint die ook met xp op testarten maar naar een tijdtje zegt die :ER IS EEN PROBLEEM GEVONDEN ,WINDOWS IS AFGESLOTEN OM SCHADE TE VERKOMEN!!! als ik met het opstarten op F2 druk dan vraagt die om een opstartdiskette ,,maar die heb ik niet geen backup van .....:confused:

ge kunt een opstartdiskette downen bij bootdisk.com.

ik draai met windows xp prof , maar welke van die moet ik hebben ,staat zo veel bij weet niet welke er op moet ??

maar deze is 4,2 mb krijg ik nooit op mijn diskette ,of moet ik hem op een cd zetten...

op die site staat bovenaan een bootable cd dus een cd.

ook gedaan maar niks ,het werkt niet of moet er iets in de bios aangepast worden als je met een opstartdiskette opstart ( cd ) ..maar nu geeft die aan als ik de windows xp prof er in doe dan gaat die lopen de setup en naar een tijdtje komt dit in de blauwe scherm te staan. het bestand USBOHSI.SYS is beschadigd druk op een toets om verder te gaan ,dat heb ik gedaan en hij start zich opnieuw op en de tweede keer kwam er dit te staan. het bestand SBP2PORT.SYS is beschadigd enz enz enz.
dus verder dan dit kom ik :o :o :( :o

ge moet uwe pc booten op cd en dat pas je in je bios aan.

wat moet ik in de bios veranderen om met de cd te kunnen opstarten ,weet er niet zo veel van ( sorry ):rolleyes: dan bedoel ik de boot cd ik heb er twee gemaakt één met winxp prof sp1 en de andere met sp2 voor het geval,,,,,

Nu weet ik niet welke bios je hebt.
Op een bepaalde pagina staat ergens firstboot en dat moet de cdrom zijn en dat moet ge dan ook saven.

jean42:::

het is een Asus p4s8.x dit staat er in de bios bij boot

AWARD BIOS
1: removalde device ( legacy floppy )
2:ide hard drive ( maxt 6y160p0)
3:atapi cd rom ( lite-on dvdrw )
4:other boot device ( int18 device ( network)
----------------------------------------------------------------
daar onder staat dit

plug&play ( no )
boot virus det ( enablad )
quick power ( enablad )
boot up floppy ( disablad )
interrupt mode ( apic )

ik hoop dat je hier wat aan hebt ,,alvast bedankt

Ge moet een andere pagina nemen (sorry ik ken het niet vanbuiten) daarin staat first boot: ide hd, tweede boot: adiskette enz. Die first boot moet cdrom worden.
Zoek maar even het kan geen kwaad.

Prettige kerstavond en nog succes ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan