Hallo probleemoplossers!
Ik hoop dat in het goede forum zit!
Kan nog steeds niet goed inschatten waar ik moet zijn!
Heeft, denk ik met m'n leeftijd (73) te maken!
Ik heb het volgende probleem:
Voor ca. 3 dagen heb ik (per ongeluk) tijdens opstarten van XP Home SP2, de schakelaar van de pc uitgezet tijdens ca. halverwege de opstart van XP (stom, dom, stom, dom!)
Thans:
1. Als ik start krijg ik eerst een (blauw scherm) met de tekst:
DRIVER_IRQL_NOT_OR_EQUAL en een melding met heel veel nullen!
2. Kan nog (zij met enige moeite) in "start in veilige modus met internetmogelijkheid
komen; met de recoverydisk in de drive.
3. Diverse keren geprobeerd met "systeemherstel" weer e.e.a. op orde te krijgen, doch
geen resultaat.
4. Kom na opnieuw starten (met enige moeite) in "Veilige modus met
internetmogelijkheden" en nog veel andere opties. (gelukkig maar want anders kon ik
dit forum niet benaderen!)
5. Gezocht op de site van Microsoft wordt je overdonderd met allerlei mogelijkheden waar
een redelijk normaal mens geen wegwijs meer in kan vinden!
Wie, o wie kan me van advies dienen?
'k Heb me vanaf begin van het fenomeen computer, rond 1984/'85, uit interesse met deze materie beziggehouden.
Cursussen gevolgd in "CPM" (voorloper van dos en msdos); en de vervolgen hierop als W95, W98, enz, enz, redelijk goed overwonnen doch thans compleet overruled door de complexe materie van XP (en komende opvolgers).
Ik krijg de stellige indruk dat Microsoft zichzelf overspeelt; m'n kinderen zweren bij Mac daar zich daar geen of nauwelijks problemen voordoen!
Doch jullie forum gedijt (helaas) natuurlijk door deze problemen!
Anders heeft het geen reden tot bestaan.
Als ik goed inschat hebben ca. 95% van de vragen op de fora betrekking op producten van Microsoft.
Weliswaar heeft Bill Gates een voortrekkersrol gespeeld; misschien heeft hij een beetje
te ver "voor de trein uitgelopen"
Ik ben reuze benieuwd naar een goed advies en vooral een reactie op m'n "ergernis"!!
Gr. Martin70
Ik hoop dat in het goede forum zit!
Kan nog steeds niet goed inschatten waar ik moet zijn!
Heeft, denk ik met m'n leeftijd (73) te maken!
Ik heb het volgende probleem:
Voor ca. 3 dagen heb ik (per ongeluk) tijdens opstarten van XP Home SP2, de schakelaar van de pc uitgezet tijdens ca. halverwege de opstart van XP (stom, dom, stom, dom!)
Thans:
1. Als ik start krijg ik eerst een (blauw scherm) met de tekst:
DRIVER_IRQL_NOT_OR_EQUAL en een melding met heel veel nullen!
2. Kan nog (zij met enige moeite) in "start in veilige modus met internetmogelijkheid
komen; met de recoverydisk in de drive.
3. Diverse keren geprobeerd met "systeemherstel" weer e.e.a. op orde te krijgen, doch
geen resultaat.
4. Kom na opnieuw starten (met enige moeite) in "Veilige modus met
internetmogelijkheden" en nog veel andere opties. (gelukkig maar want anders kon ik
dit forum niet benaderen!)
5. Gezocht op de site van Microsoft wordt je overdonderd met allerlei mogelijkheden waar
een redelijk normaal mens geen wegwijs meer in kan vinden!
Wie, o wie kan me van advies dienen?
'k Heb me vanaf begin van het fenomeen computer, rond 1984/'85, uit interesse met deze materie beziggehouden.
Cursussen gevolgd in "CPM" (voorloper van dos en msdos); en de vervolgen hierop als W95, W98, enz, enz, redelijk goed overwonnen doch thans compleet overruled door de complexe materie van XP (en komende opvolgers).
Ik krijg de stellige indruk dat Microsoft zichzelf overspeelt; m'n kinderen zweren bij Mac daar zich daar geen of nauwelijks problemen voordoen!
Doch jullie forum gedijt (helaas) natuurlijk door deze problemen!
Anders heeft het geen reden tot bestaan.
Als ik goed inschat hebben ca. 95% van de vragen op de fora betrekking op producten van Microsoft.
Weliswaar heeft Bill Gates een voortrekkersrol gespeeld; misschien heeft hij een beetje
te ver "voor de trein uitgelopen"
Ik ben reuze benieuwd naar een goed advies en vooral een reactie op m'n "ergernis"!!
Gr. Martin70