RMS123
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 nov 2009
Hallo,
Je komt het steeds vaker tegen: openbare internet locaties zoals bij tankstations/grotere steden etc.
Wel handig, maar het is zeker niet veilig! kwaadwillende mensen op hetzelfde netwerk kunnen je pc goed verpesten(hacken om er spyware op te zetten). Daarom probeer ik een lijst met veiligheidsmaatregelen te maken:
- Zet een wachtwoord op je PC. (van ruim 10 tekens)
- Openbare mappen delen uitzetten/met wachtwoord:
-> [Netwerk] > [Netwerkcentrum] > [geavanceerde instellingen voor delen wijzigen]
- Goede en up-to-date antivirus(lijkt me logisch) vooral voor spyware/firewall
- Met deze gadget kun je andere gebruikers zien in het netwerk, of je kunt in [netwerk] kijken, voor eventuele mensen die mee zouden kunnen kijken.
- Download bij voor keur geen torrents.
- Laat je PC niet aan staan in het netwerk als je niks met de pc doet.
- Zet voor onderweg in het "openbaar profiel" de juiste instellingen, als het goed is kun je daar op overgaan bij een ander netwerk.
- Geen bestanden met de naam "wachtwoord" op de pc zetten
- Alle belangrijke gegevens op een hdd/usb-stick zetten, en van de pc wissen.
Waarmee moet/kan dit nog aangevuld worden?
Je komt het steeds vaker tegen: openbare internet locaties zoals bij tankstations/grotere steden etc.
Wel handig, maar het is zeker niet veilig! kwaadwillende mensen op hetzelfde netwerk kunnen je pc goed verpesten(hacken om er spyware op te zetten). Daarom probeer ik een lijst met veiligheidsmaatregelen te maken:
- Zet een wachtwoord op je PC. (van ruim 10 tekens)
- Openbare mappen delen uitzetten/met wachtwoord:
-> [Netwerk] > [Netwerkcentrum] > [geavanceerde instellingen voor delen wijzigen]
- Goede en up-to-date antivirus(lijkt me logisch) vooral voor spyware/firewall
- Met deze gadget kun je andere gebruikers zien in het netwerk, of je kunt in [netwerk] kijken, voor eventuele mensen die mee zouden kunnen kijken.
- Download bij voor keur geen torrents.
- Laat je PC niet aan staan in het netwerk als je niks met de pc doet.
- Zet voor onderweg in het "openbaar profiel" de juiste instellingen, als het goed is kun je daar op overgaan bij een ander netwerk.
- Geen bestanden met de naam "wachtwoord" op de pc zetten
- Alle belangrijke gegevens op een hdd/usb-stick zetten, en van de pc wissen.
Waarmee moet/kan dit nog aangevuld worden?