veiligheidskopie van tabel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

lammertc

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2002
Hallo,
Kan iemand mij vertelen hoe ik in een bestaande macro een commando kan opnemen die een kopie van één tabel kan maken en deze opslaat met een unieke naam en datum, zoals bijvoorbeeld KopieOmzet18/1/2005 , waarbij 18/1/2005 de systeemdatum is.
Ik ben namelijk plotseling gegevens kwijtgeraakt, en ik wil niet dat dat nog eens zal gebeuren.

Je kunt toch een complete kopie van je mdb maken en die ergens netjes opbergen?

Je kunt ook in het database venster gewoon op een tabel gaan staan, rechtermuisknop, kopieren en dan de instructies op het scherm volgen

kopie

Kan, maar het is een relatiebestand met zo'n 12000 relaties in totaal, en 650 mb groot, dus als ik daar elke maand een kopie van moet maken.....
En het handmatige ben ik natuurlijk net vergeten als het nodig is. Vandaar een soort automatisme inbouwen.
Ik ben benieuwd

Lijkt me tijd om eens te comprimeren?

Maar een kopietje van een tabel: Maak een query die dat voor je doet en roep die in je macro aan. Of voer dat in VBA uit. Dan is het wat makkelijker om de systeemdatum in de naam van de tabel te zetten.

Let wel op de grootte van de DB. Daar zitten afhankelijk van de versie limieten aan.

Grtz,

waarom geen ...

Waarom geen tabelmaakquery ?

Je kan hem extern of intern maken en hij vraagt de nieuwe naam !

al dan niet geactiveerd met een macro ?

Gelukt
Ik had er niet bij stil gestaan dat dit een standaard optie in de macro afhandeling was
Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan