Veld in formulier schonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

oosterbaan S S

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2005
Hallo

Als ik een formulier open wil ik de bestaande tekst in een veld automatisch wissen zodat ik een leeg veld ter beschikking heb. Via 'gebeurtenis' en dan 'voor bijwerken' heb je mogelijkheden ('expressie' 'macro'of 'programmacode') Het lijkt me dat hiermee de oplossing te vinden is, alleen het lukt me nog niet zo!
Wie helpt :o

Daar ga je toch even meer info moeten voor geven. Wat is de bedoeling? Als een een nieuw record selecteert, dan zijn alle velden toch leeg, we horen het wel.

Ik gebruik het formulier en de velden alleen maar om er daarna via de tabel een rapport aan te koppelen. Eigenlijk gebruik ik dus slechts 1 record die steeds opnieuw gevuld mag worden. Het zou mooi zijn als bij openen van het formulier de velden leeg zijn, zodat een gebruiker de velden in het formulier weer kan vullen.
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
bedankt alvast:)

Geplaatst door oosterbaan S S
Ik gebruik het formulier en de velden alleen maar om er daarna via de tabel een rapport aan te koppelen. Eigenlijk gebruik ik dus slechts 1 record die steeds opnieuw gevuld mag worden. Het zou mooi zijn als bij openen van het formulier de velden leeg zijn, zodat een gebruiker de velden in het formulier weer kan vullen.
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
bedankt alvast:)

Ah, in je formulier ontwerp, gebeurtenis, bij openen, tik daar in :

DoCmd.GoToRecord , , acNewRec

Je formulier start nu met een nieuw, blanco record.

Bedankt voor je antwoord, alleen als ik bij gebeurtenis van het formulier de regel DoCmd.GoToRecord , , acNewRec plaats krijg ik een melding:Kan de macro DoCmd niet vinden.
Moet ik er een macro van maken of een expressie???
Graag nog even je reactie:o
Thanks

Bedankt voor je antwoord, alleen als ik bij gebeurtenis van het formulier de regel DoCmd.GoToRecord , , acNewRec plaats krijg ik een melding:Kan de macro DoCmd niet vinden.
Moet ik er een macro van maken of een expressie???
Graag nog even je reactie:o
Thanks

Neen, gewoon , gebeurtenis -> Bij openen -> "Gebeurtenisprocedure" kiezen, en daar de code inzetten.

Heb ik gedaan. Nu krijg ik de melding van Visual Basic: fout 2105 tijdens uitvoering: kan niet naar de opgegeven record gaan....

Wat doe ik fout

Oeps, dat zou ik zo niet weten. plaats even een voorbeeldje, kunnen we het bekijken.

Bedankt Van zwam.
Ik heb het formulier en de tabel even in een voorbeeld db gezet, maar hoe krijg ik die nu op het forum???:o

Bedankt Van zwam.
Ik heb het formulier en de tabel even in een voorbeeld db gezet, maar hoe krijg ik die nu op het forum???:o

Gewoon zippen en de zipfile in bijlage zetten. Mag wel niet groter zijn dan 100 Kb.:thumb:

Halo Van Zwam

Hierbij het form en de tabel.
Bedankt alvast:thumb:

Lukt mij niet deze te openen. Ik heb nog off. 2000.

Spijtig.

Ook niet ?????

Zie bijlage. Ik ben niet gemachtigd deze te converteren???

Bijlage vergeten :o

Bijlagen

• screenhunter_008.gif
    screenhunter_008.gif
    14,3 KB · Weergaven: 38
Ja, is geconverteerd, en inderdaad, ik heb hier ook die foutmelding, snap het niet goed, maar ja. Ik maak nu al verschillende jaren, facturatie prog, waar ik dat uiteraard gebruik, maar nu??? Zal het nog wel morgen bekijken. Nu slaat mijn hoofd even op hol. :)

Misschien is uw formulier gebaseerd op een query i.p.v. een tabel en dan kun je niet naar een nieuw record gaan.

Toch niet, ik heb het eens bekeken, maar het volgende foutje staat wel bij uw eigenschappen en dat moet je veranderen n.l. Toevoegingen toestaan moet op ja staan en dan gaat vanzwam zijn code wel werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan