veld in formulier weergeven of verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ehakkert

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2013
Wie kan mijn helpen met de volgende uitdaging.
Ik heb een db gemaakt met daar in twee tabellen.
In het eerste tabel heb ik landen staan met extra data die daar bij horen, ook staat hier een checkbox voor code Y920.
In de twede tabel staan met name verschillende code's waaronder ook code Y920.

Nu zou ik in een gecombineerd formulier waar beide tabellen in worden weergegeven graag het volgende willen.
Indien in tabel een de checkbox Y920 bij een land staat aangevinkt dat dan alleen het textveld Y920 van de twede tabel wordt weergegeven als deze een waarde bevat.
Indien het textveld Y920 wel een waarde heeft in de twede tabel maar bij het land in de eerste tabel staat de checkbox niet aangevinkt dan die het veld of de inhoud hier van niet zichtbaar te zijn in het formulier zoeken.

Na veel zoekwerk en proberen :evil: van de gevonden resultaten kan ik er helaas zelf niet uit komen, vandaar de vraag die ik nu stel.
Ik hoop dat iemand mijn hier mee kan helpen en alvast bedankt voor de moeite. :cool:

Een voorbeeld van de db kan hier gevonden worden https://dl.dropboxusercontent.com/u/232111/EXA%20Database%20Export.zip

En in welk formulier vindt dit plaats?

In het formulier zoeken moet dit plaats vinden.

Laatst bewerkt:
Je bent nog nieuw op het forum, dus je zult nog niet helemaal bekend zijn met de regels, maar één ervan mag je gelijk in je oren knopen, en dat is: quooten doe je alleen als dat nuttig is. Een compleet bericht (hoe klein ook) herhalen waar je op reageert is dat niet, en maakt een draadje alleen maar lastiger te volgen. Dus niet meer doen! Sterker nog: bij voorkeur bovenstaande quoot weer verwijderen, want hij is dus behoorlijk nutteloos :)
En dat brengt me gelijk op jouw formulier: waarom twee subformulieren gebruikt? Waarom de tabel Landen niet als bron voor het hoofdformulier?
En waarom in de tabel [Traffic code] 4 velden [Vergunnings Code]? Dat riekt heel erg naar een niet goed genormaliseerde tabel. Ik zou zeggen dat één veld 9[Vergunnings Code]) genoeg moet zijn.

Sorry voor de quote, deze is verwijderd en zal niet gebeuren.
De tweevoud formulieren worden ook elk afzonderlijk gebruik voor aanpassingen.
De vier vergunning codes zijn er vanwege het feit dat deze bij de tariefcode horen bij het product dat wij exporteren en nodig zijn voor de export aangifte.

Ik zou toch met een hoofdrapport en een subrapport werken; dat maakt het zoekformulier vele malen makkelijker te maken. Het subformulier kun je dan, als je hem niet wilt zien, verkleinen/verbergen. Je hebt dan in essentie nog steeds dezelfde functionaliteit. Het subformulier verandert niet, dus die blijft ook werken. Ik zou zelf voor de vergunningcodes een gekoppelde tabel maken, dan werk je tenminste genormaliseerd en wordt alles een stuk makkelijker.
Komen we nu bij het echte probleem: de twee formulieren zijn niet aan elkaar te koppelen, want er is geen gemeenschappelijk veld. Dus hoe had je dat gedacht te doen?

En bedankt voor het verwijderen van de quote ;)

OctaFish, bedankt tot zover, ik nu eerst een week met vakantie daar na ga ik hier verder naar kijken.
Het zal er wel op neer komen dat ik geheel opnieuw zal moeten beginnen.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan