Veld is vast gedeelte hyperlink

• Onderwerp starter Onderwerp starter BasK
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BasK

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
Beste,

Nadat een excelbestand is geimporteerd, heb ik een veld met een uniek nummer. Dit nummer is een vast gedeelte in een hyperlink naar een webpagina. Hoe stel ik in dat op een doorlopend formulier een veld de hyperlink bevat van de record met het unieke nummer zodat als de gebruiker er op klikt naar de betreffende webpagina gaat?

bvd, Bas

Geen idee wat je bedoelt; als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat je na de import een nummer hebt gekregen in een veld, en dat je dat nummer wilt gaan gebruiken in een veld met een hyperlink. Waar die hyperlink vandaan komt, is dan weer geheel voor de eigen fantasie...

Beste Michel,

Ik zal het verduidelijken.

Ik importeer data uit een intranet. In deze data bevindt zich een veld met enkel een uniek nummer. Dit nummer is de unieke code voor de offerte. De offerte kan je in intranet opvragen (weergave gebeurt in Explorer) via een link waarvan een gedeelte in de link de unieke code is van de offerte, de rest van de link is een vast gegeven. Wat ik graag wil is dat ik op mijn formulier van mijn access database een veld heb waarin het vaste gedeelte van de link wordt samengevoegd met de unieke code van de offerte in de betreffende record. De gebruiker kan dan op de link klikken om vervolgens de betreffende offerte op te vragen.
De link ziet er als volgt uit: http://intranet/pages/offerte.asp?offerteID=[unieke code offerte]

Ik hoop dat het duidelijk is en je me op weg kan helpen.

bvd, Bas

Laatst bewerkt:
Dat zou dan zo kunnen:

Code:
Dim iE As Object
Dim sOfferte as Variant
    sOfferte="http://intranet/pages/offerte.asp?offerteID=" & Me.OfferteCode
    Set iE = CreateObject("InternetExplorer.Application")
    With iE
        On Error Resume Next
        .Navigate sOfferte
        .Visible = True
        Do Until iE.ReadyState = 4 'ReadyState_Complete
          DoEvents
        Loop
        .Quit
    End With
    Set iE = Nothing
Dit voorbeeldje gaat overigens iets verder, want deze opent ook een apart Internet Explorer venster. Ik zou de code dus achter een knop zetten.

Mag je de vraag, als het werkt, nog op <Opgelost> zetten :)

Beste Michel,

Ik heb toch nog een vraag over deze kwestie. Ik dacht dat het werkte, echter explorer wordt wel geopend maar sluit zich direct daarna. Weet jij wat de oorzaak is of nog liever hoe ik dat kan verhelpen?

bvd,Bas

Is niet zo moeilijk te zien :)

Code:
Dim sOfferte as Variant
    sOfferte="http://intranet/pages/offerte.asp?offerteID=" & Me.OfferteCode
    Set iE = CreateObject("InternetExplorer.Application")
    With iE
        On Error Resume Next
        .Navigate sOfferte
        .Visible = True
        Do Until iE.ReadyState = 4 'ReadyState_Complete
          DoEvents
        Loop
[B]        [COLOR="#FF0000"].Quit[/COLOR][/B]
    End With
    Set iE = Nothing
Als je de regel .Quit verwijdert, blijft Explorer netjes staan. Hij staat er tussen omdat in mijn code ik een IE pagina open die een object aanmaakt dat daarna weer gesloten kan worden. En dat doet dit dus prima, zoals je gemerkt hebt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan