Veld laten opvallen bij verschil.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daneron

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Soms is het weleens makkelijk om het verschil te zien van het opvolgend record. Met voorwaardelijke opmaking krijg ik
het niet voor elkaar omdat het niet altijd getallen zijn die in de velden wordt weergeven.

Kan iemand een suggestie geven hoe ik dit voor elkaar kan krijgen, mag ook in vba

heb een voorbeeld database toegevoegd.

alvast bedankt,

Bijlagen

Leg eerst eens uit wat je wilt; voorwaardelijke opmaak is alleen bedoeld om de opmaak van een bepaald veld in te stellen op basis van een waarde. Maar wat jij nu wilt? Geen idee...

Precies wat je zegt Michel, als een veld anders is dan het voorgaande record dan moet het veld een voorwaardelijke opmaak krijgen. Alleen zijn dit niet altijd getallen !

ik kan het niet anders uitleggen, hopende iets duidelijker nu.

Voorwaardelijke opmaak werkt binnen één record. En daar heb je een probleem...

Als hier geen oplossing voor is dan kan het draadje gesloten worden.

Je geeft nogal snel op :) Je kunt in een query uiteraard wel de voorlaatste waarde ophalen. Die staat dan in dezelfde rij als de huidige waarde in de query, en die kun je dus gebruiken in Voorwaardelijke Opmaak. Een voorbeeldje:
Code:
VorigWater: (SELECT TOP 1 Water FROM Meterstanden AS T1 WHERE T1.Datum < Meterstanden.Datum  ORDER BY T1.Datum DESC)
In dit geval heb ik een duidelijk veld dat gebruikt kan worden om de voorlaatste op te zoeken, het veld Datum. Als je een Autonummerveld hebt, kun je dat dus ook gebruiken, want elk nieuw record krijgt per definitie een hoger nummer. De voorlaatste opzoeken mag dus geen probleem zijn.

we gaan ermee aan de slag :rolleyes:

Kan nu inderdaad een verschil zien tussen de records (m'n dank hiervoor) ik krijg nu een ander pad te zien waar ik even uit moet lopen om te kijken wat ik verder kan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan