Veld met vaste waarde linken, weergeven en opslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sis123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Zit met een probleem.

Tabel 1 = reeks standaard controles
Nu deze controles hebben een respectievelijke controletijd.
Doel = bij het aanvinken van een bepaalde controle zou de respectievelijke controletijd automatisch moeten verschijnen en bij het record worden gevoegd.

Kan iemand mij verder op 't goede spoor helpen ?

Mercikes

:eek:

heb een paar berichten terug gezien op het forum dat iemand gelijkaardig probleem had

:)

en dat moet lukken
dank aan het forum

:confused:

Toch zit ik nog met de vraag :

Hoe kan ik de gekozen waarden opslaan in een record ?
Ieder record heeft dus 1 of meerdere controles met respectievelijke controletijd - dit moet opgeslaan worden

Laatst bewerkt:
Zit ook met zo'n vraag - interessant

In bijlage een simulatie

Ik zou per record een rekening willen, door het simpel aanvinken van de artikels zou automatisch het veld prijs moeten kunnen weergegeven worden, maar ook opgeslaan worden.

Zit hier al een tijdje achter te zoeken.
Misschien kan iemand de bijlage als demo bijwerken.
Zou tof zijn.
Groetjes

Bijlagen

OK, nu eens niet een kant en klaar antwoord.
Jullie willen beiden hetzelfde en het blijkt dat jullie eerst eens naar je gegevens moeten kijken. Het formulier is van latere zorg.
Je zult je even moeten verdiepen in hoe je een database ontwerpt.
Om een beetje bij het onderwerp access te blijven raad ik jullie allebei de volgende cursus aan: http://www.sip.be/cursus/access/inhoud.htm
Gratis en voor niets op internet.

Het antwoord op jullie vraag komt uiteindelijk aan het einde van hoofdstuk 4 aan bod, maar om dat goed te kunnen implementeren zul je eerst de voorgaande hoofdstukken moeten doornemen en ook toepassen op je eigen problematiek.

Veel leerplezier,

Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan