veld op geen duplicaten formulier niet direct berekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klattterman

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2003
Hoi,

Ben nog steeds bezig m het mijn formulier top te krijgen.

Nu heb ik in de tabel verhuurinfo een veld fietsid welke ik eerst op geïndexeerd ja dublicaten ok had staan. Maar aangezien mijn fietsen elk een unieke fietsid hebben heb ik dit veranderd in geïndexeerd ja geen duplicaten.
Nu gaan er een aantal dingen niet meer goed.

In het formulier worden de verhuurprijs niet meer direct berekend en ik kan fietsID invoeren die niet voorkomen in het tabel fiets.

Als ik het dus weer terug zet naar geïndexeerd ja duplicaten ok dat werkt alles wel weer goed alleen kan ik dus op verschillende orders dezelfde fietsID gebruiken.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Groeten Hein

Bijlagen

Hein,

Je moet in de relatie tussen de tabellen Orderinfo en Fiets de referentiële integriteit aanzetten, dit zorgt ervoor dat je in de tabel orderinfo nooit een fiets kan invoeren die niet bestaat in de tabel fiets.

Ik zou daarna in het subformulier via een keuzeveldje de fiets laten kiezen. Misschien kun je het ook zo maken dat dit keuzelijst alleen die fietsen laat zien die nog niet verhuurd zijn.

Gr.
Jolanda.

Hoi,

Bedankt voor je antwoord. Door de relatie aan te passen is idd het niet meer mogelijk om een in de tabel fiets niet bestaand nummer in te voeren.

Alleen zit ik dus nog met het probleem van het berekenen van de huurprijs.

Als ik in het formulier [reserveringen} een datum van datum tot en een fietsnummer invoer dan wordt er niks berekend in het veld [verhuurprijs].
Sluit ik het formulier en open het weer dan staat wel de [verhuurprijs] achter de fiets en ook het totaal onder aan het formulier is ingevuld.
Zou u weten hoe dit kan?
De berekening werk wel maar niet "real-time"

Groeten Hein

Je moet het formulier even vertellen dat hij de gewijzigde gegevens moet gaan weergeven.
Gebruik hiervoor de Refresh methode, of als je de boel via een query berekent de Requery methode.

Als je het formulier opnieuw opent dan worden de gegevens op je formulier opnieuw opgehaald en wordt automatisch een requery en een refresh gedaan, dat verklaart waarom je de gegevens dan wel goed ziet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan