Veld opvullen ahv de waarde in een ander veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tender4U2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
:rolleyes: Ik moet voor het werk een personeels-database samenstellen (ACCESS 2007), en ik heb zeer weinig of geen ervaring met VBA.

Op mijn formulier heb ik een veld POSTCODE en een veld WOONPLAATS (die beide deel uitmaken van een RECORD in tabel PERSONEEL).

Ik heb ook een tabel POSTCODES waarin alle postcodes + bijhorende woonplaatsen staan.

Ik heb een SELECTIE-QUERY gemaakt die de woonplaatsen (deelgemeenten) zoekt die bij een postcode horen. Sommige postcodes hebben als resultaat slechts 1 enkele woonplaats, voor andere postcodes kunnen er tot 8 deelgemeenten bestaan.

BEDOELING: De gebruiker tikt een postcode in. Wanneer er slechts 1 woonplaats bij een opgegeven postcode bestaat, wordt het veld WOONPLAATS meteen opgevuld. Indien er meerdere mogelijkheden zijn, krijgt de gebruiker de mogelijkheid om een woonplaats te kiezen. Kan dit via een MACRO en wat is hiervoor de code ?

De mogelijkheid om een woonplaats te kiezen, mag zijn: via een KEUZEVAK, via een POP-UP-scherm, enz.

Wie kan mij hiermee helpen?
De oplossing zou ik meermaals kunnen gebruiken voor andere gegevens, mits het aanpassen van de namen van de velden, andere queries, enz.

Alvast héél erg bedankt op voorhand.

Je komt uit Belgie waar je alleen met cijfers te maken hebt? Of zijn er onvolledige postcodes?

Ik ga de code niet voor je uitschrijven omdat ik er simpelweg geen tijd voor heb. Je kan dit op verschillend manieren doen maar 1 zal ik je uitleggen:
Maak een tekstvlak genaamd txtPostcode (of wat je zelf wil)
Klik met je rechter muisknop op txtPostcode en ga naar eigenschappen
- Klik op tabblad Gebeurtenis en vervolgens Na bijwerken.
Plaats daar de code:
Me.cmbDeelgemeente = Null '
Me.cmbDeelgemeente.Requery
Dit zorgt ervoor dat de lijst zich bijwerkt nadat je de postcode hebt veranderd