veld pas invullen na enter

• Onderwerp starter Onderwerp starter foli
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

foli

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
Ik zou willen dat het veld 'tijd' pas wordt ingevuld na dat ik naar het volgende record ben gegaan. Het veld heeft als eigenschap datum/tijd. Momenteel vult het veld zich in als ik de vorige recordlijn begin in te vullen.
Bestaat hiervoor een mogelijkheid?

Als je al een datum krijgt bij een nieuw record, heb je een Standaardwaarde staan op het veld. Die moet je dus verwijderen. Verder lees ik in je bericht dat je rechtstreeks in de tabel werkt. Al kan dat ook een doorlopend (sub)formulier zijn. Werk je met een formulier, dan kan de standaardwaarde ook op het formulier in het tekstveld zijn ingesteld. Met dezelfde optie overigens: <Standaardwaarde> op tabblad <Gegevens> in het venster <Eigenschappen>.
Wat je wilt (datum pas als je aan een nieuw record begint) kun je op een formulier verder regelen. Overigens doet een standaardwaarde verder niks; als je geen record aanmaakt, wordt er niks ingevuld. Ik zie zelf dus geen noodzakelijke reden om niet met standaardwaarden te werken...

Ik heb ondertussen de oplossing gevonden.
Blijkbaar wordt het veld al ingevuld in de volgende record als je via de tabel werkt. Maar als je in het formulier werkt, wordt de data pas op het moment van ingeven ingevuld.
Probleem dus opgelost.
Toch bedankt voor de info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan