veld selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

anstof

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2003
Kan iemand mij vertellen hoe ik in Access verschillende velden (kolommen) kan selecteren? Ik kan wel de velden één voor één van links naar rechts of terug selecteren maar geen willekeurige velden selecteren van een tabel. Weet iemand hoe dit wel moet? Ik gebruik Access 2010.

Mvg,
Anstof

Wat wil je precies? Het selecteren van niet-aaneengesloten kolommen kan misschien met de <Ctrl> toets ingedrukt; ik heb dat zelf niet getest maar dat is een vrij gangbare optie. Maar ik zie eerlijk gezegd de noodzaak er niet van; kolommen (velden) staan in tabellen, en daar kom je in beginsel toch nooit? Alles wat je wilt (laten) doen, gebeurt op formulieren, en bij de opmaak daarvan kun je prima willekeurige objecten selecteren, zoals tekstvelden, labels, knoppen etc. Maar ik zou zeggen: maak je niet te druk over de layout van je tabellen, want dat is zonde van je tijd...

Ik zou graag een aantal velden willen selecteren die ik dan kan exporteren naar Word.

Mvg,
Anstof

Nu stel je eigenlijk een heel andere vraag.... Je wilt dus een export maken naar Word. Mijn tegenvraag: waarom zou je dat doen? Waarvoor wil je gegevens exporteren naar Word?

Inderdaad, ik wil graag velden exporteren naar Word. Ik wil aan een behoorlijk aantal mensen wat gegevens mailen maar deze mensen hebben niet allemaal Access en wel Word dus zo kan ik ze toch de gegevens sturen. Alleen zijn er gegevens die voor mezelf zijn dus wil ik alleen de velden selecteren die ik wil versturen.

Mvg,
Anstof.

Maak dan eerst in Access een query die je juiste velden bevat, en maak daarna in Word een Samenvoegdocument, dat je koppelt aan de query. Dan heb je een gepersonificeerd document, en hoef je niks te exporteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan