veld toevoegen aan tabel en vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik had een tabel aangemaakt en gevuld met gegevens. Daarna heb ik een veld aan de tabel toegevoegd en nu wil ik dit veld vullen met de juiste informatie.
Ik werk met PHP My Admin.
Hoe kan ik het vullen van de tabel snel doen? Ik wil alleen het recordnummer en het nieuwe veld in beeld hebben.
Mijn SQL-query is nu:
Code:
SELECT `filename` , `indexstart` 
FROM `liederen` 
WHERE 1 
ORDER BY `liederen`.`filename` ASC 
LIMIT 240 , 30
Als ik dan alle records selecteer en op het wijzig-icoontje klik, krijg ik toch alle velden in beeld...

Uh, als je 1 rij wilt wijzigen dan kun je gewoon op het potlood voor die rij klikken. Als je een nieuwe rij wilt toevoegen moet je 'invoegen' kiezen uit het menu boven de tabel.

Als je dat bedoelt althans; anders moet je iets duidelijker zijn denk ik :)

Als je maar één veldt wilt updaten kun je dat soms beter handmatig doen. Sommige versies van phpMyAdmin filteren bijvoorbeeld newline characters uit de data wanneer je begint met aanpassen (het komt in een input=trext inplaats van textarea). Als je op wijzigen klikt wordt die tekst zonder newlines ook weer in de database gestopt.

Maar je kunt altijd handmatig te werk gaan:
Code:
UPDATE `liederen`
SET `indexstart`=[xxx]
WHERE `filename`='bestand.txt'
LIMIT 1
Ik zet zelf altijd LIMIT 1 achter queries ook als er een unieke key in de WHERE clause staat. Geeft me toch een veilig gevoel mocht ik iets fout hebben gedaan.:)

Ik bedoel dit:
Ik heb een tabel met bijv. de velden, Naam, Adres en Woonplaats. Het nieuw toegevoegde veld is Postcode.
Om dit veld gevuld te krijgen, wil ik alleen de velden Adres, Postcode en Woonplaats zien, zodat ik het veld Postcode kan invullen.

Volgensmij kan dat niet in PHPmyAdmin...

Dan zou je gewoon alles moeten editen, denk ik... heb iig even geprobeerd maar ik kan niks vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan