veld verbergen in/op rapport afhankelijk van waarde in ander veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers,

2 vraagjes:
- Wat doe ik verkeerd dat er alleen maar op de naam van Jan een rapport wordt uitgedraaid en niet op naam van Frits en Karel?

- Graag zou ik willen verwezenlijken dat als het rapport “rptNaw”draai in het hoofdrapport “rptNaw” het veld “email” gevuld is met de waarde japost@g.nl dat dan in het subrapport “rptSubnaw” het veld “leeftijd”niet zichtbaar is.

Nu heb ik deze eerdere vraag op het forum gevonden (met dank aan OctaFish voor de code)

HTML:
https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/605707-Een-veld-verbergen-in-een-rapport-wanneer-een-ander-veld-leeg-is

Alleen dit werkt niet in mijn situatie, mijn inziens, omdat het hier een subrapport betreft met een voorwaarde op het hoofdrapport.

Hoe zou de vba code moeten worden aangepast/aangevuld om wel dit mogelijk te maken?

Friend

Bijlagen

Beste Forummers,

1e vraagje opgelost : vergat even om te groeperen op naam. :shocked:

2e vraagje staat nog open :)

Friend

Bijlagen

Als je bij Laden van het rapport rptNaw onderstaande code ingeeft, dan zou het volgens mij naar wens moeten werken:

Code:
Private Sub Report_Load()
    If Me.email = "japost@g.nl" Then
        [rptsubNaw].Report![leeftijd].Visible = False
    End If
End Sub

Mvg
Jan

Jan,

Heel hartelijk dank voor je reactie :thumb:

Je zet mij op het goede pad.

Ik heb de code gezet bij Groepskoptekst bij opmaak en dat werkt :)

Daarna ng even Else toegevoegd.

Code:
Private Sub Groepskoptekst0_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
   If Me.email = "japost@g.nl" Then
        [rptsubNaw].Report![leeftijd].Visible = False
    Else
        [rptsubNaw].Report![leeftijd].Visible = True
    End If
End Sub

Werkt nu !

Hartelijk dank voor het richting geven met verwijzing naar het sub rapport :thumb:

Friend

Nu nog even uitleggen waarom je hier een subrapport gebruikt; lijkt mij volslagen overbodig.

Goedemorgen OctaFish,

Je was nog laat bezig ;)

Wat ik wil bereiken ofwel wat ik wil produceren is een rapport aan enkele personen uit de database
met een overzicht van geb dat van alle mensen uit de database.

Via pagina koptekst in het rapport worden de enkele personen geselecteerd terwijl vervolgens in de detail sectie via het sub rapport
een overzicht van alle geb dat staat vermeld.

Maar mocht dit een verkeerde werkwijze zijn dat hoor ik graag van je hoe dit kan zonder sub rapport. :)

Mij is dit nl niet gelukt :o

Friend

Dat kan inderdaad zonder Subrapport, gewoon alles in één query zetten met meerdere groepen. En dat is echt veel makkelijker :).

OctaFish,

Dit is voor mij totaal nieuw terrein.

Zou je een opzetje kunnen geven voor een query.

Group by kan ik vinden maar dan?

Friend

Aan de query verandert niks, daar zet je gewoon alle data in. Het werk doe je dus op je rapport, waar je verschillende niveau’s gebruikt.

OctaFish,

Excuus maar hoe creëer ik diverse niveau’s?

Friend

Als je één groepering kan maken, kun je er ook meerdere maken :). Ze staan automatisch ‘getrapt’ dus je kunt de details precies bij de juiste groep krijgen, want details hangen onder de ‘onderste’ groepering.

OctaFish,

Het lijkt zo logisch maar mij lukt het niet :o

Zou je een klein voorbeeldje voor mij kunnen plaatsen?

Als ik het zie hoe jij het maakt dan ga ik het wel snappen.

Als het kan graag.

Hartelijk dank!

Friend

In dit deel cursusdeeltje vind je de oplossing van een oefening met groepsrapporten met schermafdrukken. Het tweede bestand is het access bestandje dat voor de oefening gebruikt wordt.

Bijlagen

Voordat ik iets nuttigs kan doen aan je db, is het wellicht handiger als je eerst een voorbeeldje maakt dat enige logica bevat. Je huidige voorbeeld doet dat niet: je hoofdrapport is gebaseerd op een tabel; je query voor het subrapport is gebaseerd op dezelfde tabel. Dat slaat nergens op. Vandaar ook mijn opmerking dat het subrapport nutteloos is. Erger nog: op basis van deze tabel heb ik geen flauw idee wat je zou willen zien in het subrapport. Elk record in NAW is uniek, en daarom heeft het geen enkele zin om op welk veld dan ook te groeperen, laat staan een subrapport te maken.

Je oorspronkelijke vraag (email adres niet laten zien) kun je ook makkelijk in de query oplossen, zonder vba. Dus: gebruik de komende vrije dagen om een uitgebreider voorbeeld te maken :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan