Veld verwijdert uit tabel: formulier vraagt om parameter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom maak je nou weer een niet-afhankelijk formulier Producten, en zet je daar vervolgens een subformulier op van de tabel Producten???? Gooi dat subformulier er af, en koppel het formulier aan de tabel Producten. Zet vervolgens alle velden er op, en je formulier werkt zonder melding.

Dat heb ik bewust gedaan, omdat als ik van de tabel producten een formulier maak en die als gegevensblad weergeef, ik geen kop- en voettekst kan zien van dat formulier.

Een gewoon doorlopend formulier heeft daar geen last van, en ziet er beter uit. Bovendien kunnen gebruikers daar de layout niet van aanpassen...
Nu snij je jezelf met opzet in de vingers, en waarvoor?

Een doorlopend formulier is niet wat ik wil.

Het is de bedoeling dat het formulier "producten" een overzicht is van producten met artikelcode en omschrijving. Dubbelklikken opent vervolgens te bewerken details voor het product.

met 200 producten is een doorlopend formulier niet meer overzichtelijk, maar gegevensformulier wel.

Een doorlopend formulier is wèl wat je wilt, want dat doet je gegevensblad ook. Alleen maak je er een formuliervorm van. Dat je overigens exact kunt opmaken als een gegevensblad, door de kleurtjes het zelfde te maken.
Denk eerst aan je functionaliteit, en dan pas aan kleurtjes, mag ik je aanraden. Het is 10 keer belangrijker dat het formulier werkt, dan hoe het er uit ziet.

Ik wil juist profiteren van de overzichtelijkheid van een gegevensblad waarbij alleen bovenaan de kolom een label staat en niet doorheen het hele ding.

En dat is, ik kan het geloof ik blijven herhalen, een kwestie van je doorlopend formulier straks netjes opmaken.

Oké, heb het nu maar eens geprobeerd en ben bezig aan de opmaak (hij werkt wél! ;) ). Heb geprobeerd de labels boven de tekstvakken te zetten in een paginakoptekst maar de paginakoptekst toont zich niet in formulierweergave.

Een paginakoptekst voor een formulier? Je gaat 'm toch niet afdrukken hoop ik? Gewoon de labels in de Formulierkoptekst, daar is-tie voor :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan