• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Veld vullen met eerste waarde die gevonden wordt vanaf die plek...

Status
Niet open voor verdere reacties.

velde046

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Ik heb een voorbeeldbestand bijgesloten en waar ik naar zoek is een mogelijkheid om in kolom A voor de meetwaarden de tijd in te vullen die boven dat betreffende blok staat. Wat ik dus zoek is een methode die kijkt voor een veld in kolom A of er rechts van hem een tijdveld staat. Als dat het geval is moet hij die tijd gebruiken totdat hij een veld tegenkomt met een nieuwe tijd en dan die tijd gebruiken. Hij blijft dus de oude tijd gebruiken totdat in het veld rechts. Het word Tijd moet ik er zelf wel af kunnen trimmen, maar het initieel vullen is waar ik graag hulp bij zou hebben.

In tab Basis zie je hoe ik het heb, en in tab Gewenst wat ik graag zou willen (met of zonder het woord Tijd).

Bijlagen

Is deze voldoende?
Code:
=ALS(LINKS(B1;4)="tijd";RECHTS(B1;8);"")

Kolom A opmaken als tijd en de formule naar beneden doortrekken zover als nodig.

Of de tijd moet telkens doorlopen tot andere tijd, dan zie bestand.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Doorloopoptie was inderdaad mijn bedoeling. Was eigenlijk veel simpeler dan ik had zitten denken. Inderdaad simpelweg waarde van cel erboven pakken. Ik zat veel te moeilijk te denken. Enorm bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan