Veld wel/niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
In het bijgevoegde bestand heb ik een doorlopend formulier gemaakt.
Met behulp van het ja/nee vinkje moet het Testveld wel/niet zichtbaar worden in desbetreffend record
Nu wordt het Testveld wel/niet zichtbaar in alle records

Kunnen jullie aangeven in de macro wat ik niet goed heb gedaan

Bijlagen

Dat is logisch, omdat in een doorlopend formulier, net als in een enkelvoudig formulier, maar één exemplaar van het veld in je formulier staat. Alleen zie je dat herhaald. Een gekoppeld veld laat wél de opgeslagen gegevens zien, maar een niet-gekoppeld veld staat dus maar één keer in je ontwerp, en wordt dus alleen maar herhaald op je formulier. En als je dan iets verandert in dat veld, dan wordt die waarde dus in alle 'records' ook veranderd. Daar is niets aan te doen.

Dat is logisch, omdat in een doorlopend formulier, net als in een enkelvoudig formulier, maar één exemplaar van het veld in je formulier staat. Alleen zie je dat herhaald. Een gekoppeld veld laat wél de opgeslagen gegevens zien, maar een niet-gekoppeld veld staat dus maar één keer in je ontwerp, en wordt dus alleen maar herhaald op je formulier. En als je dan iets verandert in dat veld, dan wordt die waarde dus in alle 'records' ook veranderd. Daar is niets aan te doen.

Nu je het zo uitlegt klinkt het wel logisch.Dank voor je reactie

Mijn antwoord wordt niet logischer als je hem quoot ;). Is in dit geval ook helemaal niet nodig, en maakt het draadje wat minder makkelijk leesbaar. Dus als je de quote nog kan verwijderen (mijn antwoord staat er tenslotte gewoon (en uiterst leesbaar) boven) dan graag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan