veld zichtbaar en onzichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

compuding

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Hallo allemaal, ik heb een probleem misschien kan iemand me helpen.
Kan redelijk met access overweg en geen verstand van VBA mijn probleem is het volgende:

In een formulier heb ik een ja/nee veld gemaakt. Nou wil ik, wanneer ik ja selecteer dat er een ander veld (besturingselement) zicht baar word en wanneer nee geselecteerd is, het veld (besturingselement) niet zichtbaar word.
Wie kan me helpen (als het mogelijk is binnen access)

Even een beetje programmeren.

Elk veld heeft een .Visible property waarmee je kunt aangeven of een veld zichtbaar moet zijn of niet.

me![JeVeldje].Visible = True maakt een veld zichtbaar
me![JeVeldje].Visible = False maakt een veld onzichtbaar

Als je nu onder de Bij Klikken eigenschap van je ja/nee veld zorgt dat die property goed gezet wordt dan ben je klaar

If me![JeCheckBox] = True Then
me![JeVeldje].Visible = True
Else
me![JeVeldje].Visible = False
End If

Het is toch nog niet helemaal perfect

Wanneer ik een bestaand formulier open en het ja/nee veldje staat op nee, dan is het veldje zichtbaar.
Wanneer ik op ja klik en dan weer op nee dan word het onzichtbaar.
Ga ik dan bladeren door de records dan blijft het veldje onzichtbaar. Ook al staat het ja/nee veldje op ja.

Ik hoop dat je het begrijpt

Post je mdb even, dan is het simpeler om te kijken wat er precies veranderd moet worden.

ik

Ik wil wel maar ik krijg deze boodschap

Sorry! Deze gebruiker wil geen email via helpmij.nl ontvangen

Hoe nu

Mailen doen we niet op HelpMij. Het is de bedoeling dat iedereen het probleem en de daarbij behorende oplossing kan lezen, dat lukt natuurlijk nooit als we elkaar mailtjes gaan sturen. Dat is ook de reden dat ik in mijn profiel heb aangegeven dat ik geen mailtjes wil ontvangen.

Met posten wordt bedoeld dat je de mdb op het forum zet. Hiervoor heb je de optie bijlage toevoegen.

Sorry ik had niet gezien dat het een rar bestand moest zijn
maar dat is het nu wel
Ik dacht al ik krijg geen antwoord

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan