veldberekeningsfout Word 97

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvsoest

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hallo,

Ik zoek meer informatie over veldberekeningsfouten tijdens het samenvoegen in Word. De help van Word biedt te weinig. Het probleem is als volgt.

Een document wordt samengevoegd met een PerfecView samenvoegbestand.....veldberekeningsdout

Nu kopieer ik van het brondocument (de brief met velden) alles behalve de laatste alinea, plak deze in een nieuw document en voeg dan weer samen....geen veldberekeningsfout.

Ergens zit er iets in die laatste alinea. Wat weet ik niet want ik zie niks bijzonders.

Als je tips ideeën hebt dan hoor ik deze graag. Bedankt alvast!!:evil:

Hoi,

Welke velden gebruik je allemaal?

Is dit een Wizard, merge document of..is dit via invoegen veld geregeld??? (want daar zitten de wat lastigere velden)

Laat maar horen?

Succes! :thumb:

dom maar waar

De oorzaak is gevonden:

In de koptekst van pagina 2 (die je pas krijgt wanneer er een tweede pagina geforceerd wordt) stond een verwijzing naar een bladwijzer die via een macro per ongeluk verwijderd werd. Dus bij het samenvoegen werd melding gemaatk van een veldberekeningsfout!

foutje bedankt!

Hoi J,

Nou dom vindt ik dit zeker niet...heb ook al zo vaak iets dergelijks gehad! (soms zoek je je eigen helemaal gek.....en ja dan is het zoiets simpels)

Voor de volgende keer:
Maar goed, een foutcode in het veld is vaak redelijk eenvoudig terug te vinden.
Druk ALT+F9, nu wordt de inhoud van de code weergegeven. Nu hoef je alleen de verwijzingen nog maar te volgen.

Is het veld zonder externe verwijzing, dan is het vaak net zo eenvoudig om gewoon het veld opnieuw in te voegen.

In ieder geval goed, dat je het zelf gevonden hebt.

See Yah!
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan