veldcodes (mergefield) automatisch aan passen

Status
Niet open voor verdere reacties.

invert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Berichten
2
Sinds kort maken wij gebruik van een nieuw personeels systeem (ADP perman), daar kunnen wij heel mooi automatisch brieven uitdraaien.
dit gebeurt via een systeem waarbij je eerst samenvoegvelden selecteerd; deze in een word document invoegd doormiddel van afdruk samenvoegen, waarna je doormiddel van een import altijd queries kan draaien.

echter bij het maken van een automatische verjaardags brief loop ik tegen het volgende probleem op;

de ingevoegde gegevens wil ik aanpassen; kheb me wezeloos gezocht, ik weet dat het kan, maar ik weet niet hoe de code moet wezen.

de bedoeling is dat er een ingevoegde datum (geboortedatum); bv 10-12-1968 omgezet word naar 40

daarnaast moet de verzend datum 2 dagen voor de verjaardag liggen dus 10-12-1968 moet worden 08-12-2008 (en dan vol automatisch/ elke willekeurige datum moet dit mee gebeuren)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
een andere nog moelijkere vraag is; hoe maak ik doormiddel van invoegen van naam/geboortedatum/datum uit dienst een lijst gesorteerd op maand; waarbij de naam word weergegeven + geboorte dag + nieuwe leeftijd daarbij uitgesloten alle mensen waar een uit dienst datum is ingevuld(geen datum -is veld leeg)

dit dus ook weer een dynamisch bestand; aantal mensen per maand kan verschillen; en zou het bestand zelf moeten gaan bedenken.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen; ik weet dat ik lastige vragen stel; waarschijnlijk hebben echter veel meer mensen er profijt van als dit duidelijk opgelost wordt; ik in iedergeval wel.

Thanks in advance!

GR Invert
 
maak een veld met een formule:

crtl-F9
je ziet nu
{ }
ga tussen de accolades staan, type = ctrl-F9
je ziet nu
{ = { }}
type nu Date \@ "yyyy"
je ziet nu
{ = { DATE \@ "yyyy" }}
ga achter dit veld staan en type - ctrl-F9
je ziet nu
{ = { DATE \@ "yyyy" } - { }}
type nu MERGEFIELD geboortedatum \@ "yyyy"
je ziet nu
{ = { DATE \@ "yyyy" } - { MERGEFIELD geboortedatum \@ "yyyy" }}}
selecteer het volledige veld, sla op F9 en toon het resultaat met Alt-F9
 
ah oke, bedankt voor de snelle reactie, hier was ik dus naar opzoek; als je gewoon er tussen gaat schrijfen pakt ie de code niet meer; dit helpt me in iedergeval een goed gedeelte op weg.

maar zoals dat 2de probleem; hoe zou ik dat op kunnen lossen?
eigenlijk moet ie gewoon per maand kijken hoeveel mensen zijn er jarig; en dan dat aantal velden aanmaken en invullen met naam, geboortedatum en dit stukje code?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan