Ik heb een (doorlopend) formulier waarop een aantal velden ingevuld moeten worden die in één tabel worden opgeslagen. Op dit formulier zijn meerdere regels in te voeren, iedere regel uiteraard een record.
Een aantal velden worden automatisch ingevuld via standaard waarde waarbij gegevens worden overgenomen van het formulier van waaruit het is geopend.
Een aantal velden moeten nog handmatig ingevuld worden, een aantal via keuzelijsten met als bron enkele query's die lopen op basis van de "standaardgegevens". Een aantal velden hebben vrije invoer.
Dit werkt probleemloos. Er is echter één nadeel, als het veld met een omschrijving (gekozen uit een querylijstje) iets wordt aangepast (bijv.spelfout correctie) kan dat veld niet meer gebruikt worden om een rapport te genereren geselecteerd op die omschrijving, records voor de spellingscorrectie worden dan niet getoond.
Daarom heb ik de tabel voor de query die de omschrijvingen voor de keuze lijst uitgebreid met een aantal velden o.a. een volgnummer. Hiermee wil ik het rapport dan laten selecteren op bijv. het volgnummer om zo een overzicht te krijgen met alle omschrijvingen voor en na de wijziging.
Probleem is nu dat op het formulier die nieuwe velden automatisch moeten worden ingevuld (oude gegevens zijn nog bij te werken, daar zit het probleem niet).
Hoe krijg ik die extra velden automatisch gevuld bij nieuwe invoer? Heb al zitten experimenteren maar a.d.h.v. de help functie "automatisch invullen", maar krijg het niet werkend.
De extra gegevens die automatisch ingevuld worden hoeven niet zichtbaar te zijn, maar als of volgnummer of keuze uit lijst omschrijvingen mogelijk is, is dat ook welkom.
Probleem is dus niet alleen dat ene veld uit die query ingevoerd te krijgen, maar ook een aantal bijbehorende data uit dezelfde query, eigenlijk dus net zoals postcode invoeren en overige NAW automatisch ingevoerd.
Een aantal velden worden automatisch ingevuld via standaard waarde waarbij gegevens worden overgenomen van het formulier van waaruit het is geopend.
Een aantal velden moeten nog handmatig ingevuld worden, een aantal via keuzelijsten met als bron enkele query's die lopen op basis van de "standaardgegevens". Een aantal velden hebben vrije invoer.
Dit werkt probleemloos. Er is echter één nadeel, als het veld met een omschrijving (gekozen uit een querylijstje) iets wordt aangepast (bijv.spelfout correctie) kan dat veld niet meer gebruikt worden om een rapport te genereren geselecteerd op die omschrijving, records voor de spellingscorrectie worden dan niet getoond.
Daarom heb ik de tabel voor de query die de omschrijvingen voor de keuze lijst uitgebreid met een aantal velden o.a. een volgnummer. Hiermee wil ik het rapport dan laten selecteren op bijv. het volgnummer om zo een overzicht te krijgen met alle omschrijvingen voor en na de wijziging.
Probleem is nu dat op het formulier die nieuwe velden automatisch moeten worden ingevuld (oude gegevens zijn nog bij te werken, daar zit het probleem niet).
Hoe krijg ik die extra velden automatisch gevuld bij nieuwe invoer? Heb al zitten experimenteren maar a.d.h.v. de help functie "automatisch invullen", maar krijg het niet werkend.
De extra gegevens die automatisch ingevuld worden hoeven niet zichtbaar te zijn, maar als of volgnummer of keuze uit lijst omschrijvingen mogelijk is, is dat ook welkom.
Probleem is dus niet alleen dat ene veld uit die query ingevoerd te krijgen, maar ook een aantal bijbehorende data uit dezelfde query, eigenlijk dus net zoals postcode invoeren en overige NAW automatisch ingevoerd.