• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Velden automatisch laten vullen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jteunis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2010
Goedemorgen,

Ik heb een vraag over Excel.

Voor mijn werk ben ik bezig met het maken van beoordelingsformulieren. Nu willen we eigenlijk een formulier maken waarbij je kan aangeven om welke functie het gaat en dat dan een aantal cellen automatisch gevuld worden met de tekst die van toepassing is op die functie. Zo hoeven we niet altijd alles aan te passen.

Weet iemand hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt!
Groeten,
Jorine

Jteunis,

Kijk eens in de help van Excel bij Als of If
of bij Select case.

Je zou ook een voorbeeld met het geen je al heb hier kunnen plaatsen, zonder gevoelige info natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog geen voorbeeld, omdat ik eerst wil weten of dit mogelijk is. Anders moet ik het op een andere manier doen.

Ik zal mijn vraag even verduidelijken.
We hebben een tiental functieprofielen met daarin de benodigde competenties en bijbehorend niveau. Dit zijn aparte bestanden.
Deze willen we koppelen aan het beoordelingsformulier. Een leidinggevende moet dan aangeven om welke functie het gaat en dan worden de velden voor de competenties en niveaus vanzelf gevult.

Ik heb even gekeken naar dat Als of If, maar dan moet je de gegevens alsnog zelf intypen. En we willen juist dat als er in de functieprofielen iets gewijzigd wordt, dit ook automatisch gedaan wordt in het beoordelingsformulier.

Jteunis,

Zoals je wel zal weten is er veel mogenlijk in Excel.
Dus kunnen de velden ook van tekst veranderen.

Maak een begin, dat werkt vele malen duidelijker dan tekst.
Zet in het voorbeeld wat de bedoeling is en je zal dan wel degelijk geholpen worden.

Gebruik je een Formulier?
Of worden alleen de cellen van het blad gebruikt?

Beste Jorine,

Hierbij een voorbeeld hoe je in excel, functie afhankelijk, cellen kunt vullen.

Zorg dat je op de cel naast "functie" staat als je het programma start.

Groeten,

Remco.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan