Velden automatisch laten vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AccessDude

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2015
Beste forumgebruikers

Ik heb een nieuwe database aangemaakt met 2 tabellen (een tabel met de gegevens van klanten, en een tabel met postcodes). In de tabel klanten zit er een postcodeID, die in relatie staat met Postcodenummer uit de tabel postcode. Ik zou graag voor de duidelijkheid willen dat de postcode en de woonplaats ook opgenomen worden in de tabel met klanten, en dat wanneer ik een postcodeID ingeef voor bijvoorbeeld een klant, automatisch de bijbehorende woonplaats en postcode komen. Is dit mogelijk?

tabellen
Klanten: Naam, voornaam, straat, ... , PostcodeID
Postcode: Postcodenummer, woonplaats, postcode

Alvast bedankt!

Ik zou graag voor de duidelijkheid willen dat de postcode en de woonplaats ook opgenomen worden in de tabel met klanten, en dat wanneer ik een postcodeID ingeef voor bijvoorbeeld een klant, automatisch de bijbehorende woonplaats en postcode komen. Is dit mogelijk?
Simpel antwoord: niet doen! Beter antwoord: Nooit doen! Waarom zou je? Wellicht is het voor jou 'niet duidelijk', maar de database heeft er geen enkel probleem mee. En we gaan uiteraard altijd voor de geestelijke gezondheid van de database, niet die van de gebruiker!
Wil de gebruiker gerustgesteld worden, dan maak je een query waar je alles netjes aan elkaar koppelt en laat zien. Maar nooit (dus NOOIT) met vooropgezette rade dubbele gegevens in een database pompen als dat niet nodig is!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan