• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Velden bevriezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Ik moet een aantal cellen niet toegankelijk maken voor anderen en een aantal cellen moet kunnen worden in gevuld. Ik kon het vroeger wel maar ik zit nu te prutsen.

Dank voor de hulp,
Nico

Markeer de cellen die wel gewijzigd mogen worden en kies celeigenschappen, bescherming en haal het vinkje weg bij geblokkeerd.
Kies vervolgens Extra, Beveiliging en beveilig het bald of de werknap met of zonder wachtwoord.

cellen blokkeren

Jan, ik denk dat het mij nu duidelijk is maar ga het morgen proberen, alvast hartelijk dank ik neem nog een wijntje en dan ten bedde.

Groeten en bedankt,
Nico

melding als een getal to groot is.

Gister problemen met beveiligen. Ziet er nu prachtig uit. Nu zou ik een foutmelding willen zien in geval een getal wordt ingevoerd welke te groot is.

Voorbeeld max = 25 maar men geeft in 35!!

Dank,
Nico

Met valideren kan men een grens aangeven
klik de cel(len) aan die je wil begrenzen
Ga naar data --> valideren en kies bij toestaan op gehele getallen en stel daar het gewenste in

Valideren

Werkt als een trein, bedankt,
Nico

Vervolg Valideren

Ik wil een foutmelding krijgen als ik in bvb "Cel 1" informatie wil typen als in bvb "Cel 2" nog niets is ingevuld.

(melding zoiets als "U moet eerst de datum invullen".)

Dat doe je ook met Valideren. Even goed kijken.
Voorts is het een goed gebruik een vraag op afgehandeld te zetten als deze is opgelost en een nieuwe vraag te beginnen.
"Velden bevriezen" is toch echt wat anders dan "foutberichten" / "invoerberichten".

valideren

Het is mij gelukt, bij het vakje lege cellen negeren het vinkje weggehaaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan