Velden bijwerken via macro of VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marlies1

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2012
In een wordsjabloon heb ik een tabel geplaatst waarin een aantal (sub)totalen berekend moeten worden. Het document wordt beveiligd zodat enkel de inputvelden ingevuld kunnen worden. Momenteel moeten daarna alle subtotalen berekend worden door deze 1 voor 1 te selecteren en dan via de rechtermuisknop het veld te laten bijwerken. Nu zou ik graag een macro aanmaken of via VBA-code willen realiseren dat dmv een knop of toetsencombinatie al deze velden automatisch worden berekend. Wanneer ik echter een macro wil opnemen kan ik de optie 'veld bijwerken' niet selecteren :(
Iemand een oplossing?

(ik heb er trouwens al aangedacht om een exceltabel in te voegen maar vraag me af of dit wel kan vermits dit een sjabloon is dat na het invullen telkens onder een andere naam opgeslagen wordt?)
Alle advies en hulp is welkom!

Je hebt daar helemaal geen macro of VBA (wat natuurlijk hetzelfde is) voor nodig. Kwestie van de velden de juiste dingen laten doen! Dus als je een tabel hebt met formuliervelden, dan maak je die formuliervelden eerst op de correcte manier op (getal) en je geeft ze een herkenbare naam. Bijvoorbeeld txtB2 voor het formulierveld in cel B2, txtC2 voor de formule in C2 etc. Vervolgens zorg je dat het vinkje <Berekenen bij afsluiten> aan staat. In de cel met de berekening maak je dan een formuleveld met (in dit voorbeeld) de formule =txtB2 * txtC2. En meer hoef je niet te doen, behalve uiteraard je formulier beveiligen. Als je nu getallen invoert in de tekstvakken, wordt je formule gelijk uitgerekend.

Beste OctaFish,

Wat een mooie, efficiënte en simpele oplossing!!! Hartelijk bedankt!:thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan