Velden formulier verkleinen onafhankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

RRRRRRRRRR

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2010
Hoi,
Ik heb een formulier gemaakt om gegevens in te voeren in een database.
Ik heb gewoon een aantal velden toegevoegd simpelweg door op de knop "bestaande velden toevoegen" te drukken.
Maar alle velden zijn even breed. Er zijn ook een paar velden die ik heel klein wil hebben (waar alleen maar een cijfer onder de 100 ingevuld hoeft te worden, dus niet 7 cm lang hoeven te zijn)
Maar als ik één veld verklein, komen de andere velden automatisch mee. Ik wil een veld onafhankelik verkleinen.
Ook als ik bij de eigenschappen van het veld een waarde invoer voor de breedte, komt de rest mee.

Het zal wel heel simpel zijn, maar ik kan nergens vinden hoe ik dit kan doen.
Kan iemand me misschien helpen?:o

EDIT:
Oh, en weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat je met het formulier geen bestaande records kan aanpassen, maar alleen nieuwe toevoegen?
Beetje moeilijk te vinden allemaal in Office 2007, of het ligt gewoon aan mij.

Laatst bewerkt:
Open je formulier in ontwerpweergave.
Pas de veldgroottes aan.
Sla het formulier op et voila.

Start voor je andere vraag even een nieuw onderwerp (1 vraag per onderwerp).

Tardis

Nieuwe topic aangemaakt.

Maar wat je me net vertelde, heb ik wel geprobeerd.

Maar dan krijg ik zoals ik zei, dat de andere velden automatisch mee gaan.
Voorbeeld:
pedriollsapsajid3.png

Misschien is het plaatje niet helemaal duidelijk, want m'n muisaanwijzer staat niet op de printscreen
Maar ik trok hier dus in ontwerpweergave het veld waar nr staat naar links en de rest kwam mee.
(op het plaatje was ik aan het slepen, en ik had m'n muisknop nog niet los, vandaar die strepen, dat is waar ik het heen sleepte.. sleepde? ..)

Ik had 1x op dat veld gedrukt, dat alleen dat veld geselecteerd was.

Laatst bewerkt:
Dan doe je iets niet goed.
Als je in de ontwerpweergave een control (tekstvak, keuzelijst, knop, ....) selecteert moet je dikke lijnen om je control zien verschijnen met in de hoeken en in het midden van de omlijningen kleine vierkante blokjes.

Tardis

In 2007 ?

Druk in de ontwerpweergave op schikken boven in het lint.
Daar staat links verwijderen.

Als je in 1 keer een boel velden erin laat zetten door access knoopt hij deze aan elkaar. Verwijdere nhaalt dit uit elkaar.

Als je wilt zien wat Ronaldxx bedoelt, klik dan op onderstaande link voor een visuele uitleg. Misschien is het gebruik van deze site als naslagwerk wel handig.

http://www.gratiscursus.be/access_2007/AccessLes035.htm

Het was met Ronaldxx z'n uitleg gelukt, maar bedankt voor de link. Dat kan ik wel gebruiken voor wat andere dingen:thumb:
En bedankt Ronaldxx voor de uitleg, het is dus gelukt:thumb:
Ik zet em op opgelostr:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan