• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

velden in Excel die spontaan datumvelden worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

assessor

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Ik heb het in Excel 2003 nooit gehad maar in 2007 en nu in 2010 heb ik om de haverklap dat numerieke velden spontaan in datumvelden wijzigen.
Het gebeurt zeer willekeurig, ik denk haast aan een (Macro)Virus.
Iemand hier mee bekend?

mvg, Jos

Ja, daar staat alleen mijn eigen gebrabbel in...
Ben er inmiddels achter gekomen wat het is maar weet nog niet waarom.

"Location" onder "Format cells" of "Cel eigenschappen" verandert van (US English) naar (Dutch) met alle gevolgen van dien.
Echter ik heb geen idee waar dit door veroorzaakt wordt.

dank voor je reactie.

Heb je niet iets in Voorwaardelijke opmaak staan?

"Location" onder "Format cells" of "Cel eigenschappen" verandert van (US English) naar (Dutch) met alle gevolgen van dien.
Echter ik heb geen idee waar dit door veroorzaakt wordt.

Dit heeft denk ik te maken met de de voorkeursinstellingen voor land en taal.. je kunt in windows meerdere talen en regio's instellen met daarbij behorende datuminstellingen, toestenbord voorkeuren, tijd, getalnotaties, Heel handig als je in verschillende talen werkt en snel wil kunnen wisselen, maar het kan ook heel irritant zijn.

De sneltoetscombinatie om snel van invoertaal te wijzigen is Alt-links + Shift, als je die toetsencombinatie per ongeluk raakt word kan dus je datumnotatie overhoop gegooid worden..

ik heb een screenshot bijgevoegd met de locatie van de instellingen, misschien is je probleem al opgelost door een veiliger toetscombinatie te kiezen, ik heb gekozen om maar 1 instelling te hebben kan ik ook niet meer per ongeluk wisselen..

Bijlagen

• land en taal instllingen.jpg
    land en taal instllingen.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 63
Dit heeft denk ik te maken met de de voorkeursinstellingen voor land en taal.. je kunt in windows meerdere talen en regio's instellen met daarbij behorende datuminstellingen, toestenbord voorkeuren, tijd, getalnotaties, Heel handig als je in verschillende talen werkt en snel wil kunnen wisselen, maar het kan ook heel irritant zijn.

De sneltoetscombinatie om snel van invoertaal te wijzigen is Alt-links + Shift, als je die toetsencombinatie per ongeluk raakt word kan dus je datumnotatie overhoop gegooid worden..

ik heb een screenshot bijgevoegd met de locatie van de instellingen, misschien is je probleem al opgelost door een veiliger toetscombinatie te kiezen, ik heb gekozen om maar 1 instelling te hebben kan ik ook niet meer per ongeluk wisselen..

Ik werk inderdaad met meerdere landinstellingen. De seneltoetscombinatie hiervoor was mij onbekend, dank hiervoor.
Ik gebruik voortdurend de Alt-Tab combi, Alt-Shift zou bijna niet per ongeluk kunnen (moet mijn wijsvinger dubbelvouwen) maar ik zal het in de gaten houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan