Velden in formulier ineens onzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

OBADE

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2016
Hallo,

Ik heb weer een nitwit-vraag. Opeens, out-of-nowhere, zijn de velden in een formulier onzichtbaar en kijk ik naar een grijs formulier. Als ik vervolgens naar de ontwerp-modus ga, zijn alle velden wel aanwezig.
Het zal vast iets heel eenvoudigs zijn, maar ik weet het ff niet.

Help Mij !!!

Groeten,
OBADE.

Heb je wel data in je formulier/Recordbron?

Heb je wel data in je formulier/Recordbron?

Jazeker, ik gebruik altijd een zogenaamd "append" record die in dit formulier wordt gewijzigd, en dan weer aan de brontabel wordt toegevoegd.
maar ff voor de duidelijkheid; het werkte al jaren goed, en ineens zijn alle velden, maar ook de buttons, strepen, etc.. verdwenen.
Ik vermoed zelf dat ik in de eigenschappen per ongeluk iets het veranderd, maar ik kan niet terugvinden wat.

Wat heb je al geprobeerd?
1. Database Comprimeren en herstellen?
2. Database compileren?

Comprimeren en herstellen doe ik met enige regelmaat. En maakt nu ook geen verschil.
Compileren weet ik ff niet hoe i dat moet doen? Dat is toch iets wat onder de motorkap gebeurt bij "4-e generatie programmeertalen" ?

Je kan dat effecty hebben als je de eigenschappen allowadditions op False zet en Data entry op True

Dank je wel. Dat was het gewoon. Ik dacht dat allowadditions de mogelijk open hield om extra records aan te maken. Daarom had ik die op false gezet.

Opgelost.

Opeens, out-of-nowhere, zijn de velden in een formulier onzichtbaar en kijk ik naar een grijs formulier.
Ik hoop dat je je nu realiseert hoe belangrijk het is om correcte informatie te geven. Je wekte de indruk dat je zelf niets had veranderd, en dat het probleem er ‘ineens’ was. Op zo’n moment denk ik niet: hij heeft vast een formuliereigenschap veranderd. Volgende keer dus de juiste informatie geven :).

heb nog een aantal leesbrillen in de aanbieding

TS zei: Ik vermoed zelf dat ik in de eigenschappen per ongeluk iets het veranderd, maar ik kan niet terugvinden wat.:p

Gelukkig heb ik daar ook last van.:confused:

Laatst bewerkt:
TS zei: Ik vermoed zelf dat ik in de eigenschappen per ongeluk iets het veranderd, maar ik kan niet terugvinden
Leesbril voor mij? Die info kwam pas in bericht #4. Als je mijn vorige bericht had gelezen (met de leesbril die je blijkbaar wel vaker uitleent) dan had je begrepen dat ik het over de initiële vraag had. Niet over wat erna kwam.

Excuus allemaal, ik dacht dat ik niets wezenlijks had veranderd. Kan het me ook niet herinneren. Meer zoiets van: oh, die staat nog fout, zeker vergeten.

Gaat erom dat het is opgelost, toch? En de volgende keer even opletten welke opties je aan- of uitzet. AllowAdditions True/False kun je denk ik makkelijk begrijpen (Mag ik toevoegen, ja of nee?). En DataEntry True/False is op zich ook een simpele/duidelijke instelling. De combinatie kan dus vrij ongelukkig uitpakken voor je formulier :).

Dan heb je bericht #1 niet gelezen en/of begrepen.
Zou je het dan even uit willen leggen aan ons simpele zielen? Want als ik dit lees:
Opeens, out-of-nowhere, zijn de velden in een formulier onzichtbaar en kijk ik naar een grijs formulier. Als ik vervolgens naar de ontwerp-modus ga, zijn alle velden wel aanwezig.
Haal ik dat er echt niet uit. Jij blijkbaar wel.... Dat zegt dan overigens meer over jou dan over mij, want blijkbaar had jij a) een superieur inzicht en b) besloot je, op voorlopig ondoorgrondelijke gronden, om TS daar niet mee te helpen.

Van een afstandje toekijken hoe anderen de kastanjes uit het vuur halen, en vervolgens gaan lachen als anderen het (in jouw superieure ogen) fout doen... ik denk dat iedereen zijn eigen conclusies wel kan trekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan