Velden in paginavoettekst van rapport ontbreken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hausi

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2010
Ik heb een rapport waarin ik in de paginavoettekst totalen weergeef. Daarbij gebruik ik afhankelijke velden en berekende velden.
Bij de volgende code worden de totalen in de preview weergegeven zoals bedoeld.
Code:
DoCmd.OpenReport "Factuur_RPT", acViewPreview, , "[FactuurID]= " & Me.FactuurID
Ook als het rapport als PDF wordt opgeslagen is de weergave correct.

Maar als ik het rapport naar de printer stuur met:
Code:
DoCmd.OpenReport "Factuur_RPT", acViewNormal, , "[FactuurID]= " & Me.FactuurID, Hidden
missen de velden in de paginavoettekst. Een scheidingslijn wordt wel weergegeven.

Knipsel.PNG
Dit is een afbeelding van de opgeslagen PDF.
Bij het afdrukken naar de printer ontbreekt alles onder de blauwe lijn.

Iemand enig idee?

Ook als je de factuur afdrukt vanuit de Preview? Zonder het rapport zelf te zien, wordt het lastig zoeken trouwens :).

Als ik het rapport open in preview en ik kies afdrukken uit het contextmenu, dan worden de velden wel afgedrukt.
Wat zou je graag willen hebben om beter te zien wat de oorzaak is?

De db met wat dummy data en het rapport.

Ik heb je de DB gemaild, bedankt voor je tijd.

Ik zie 'm niet; waar heb je hem heen gestuurd?

In de Ongewenste mail terecht gekomen :).

Even terug naar het begin, want dan wordt het voor de lezers weer wat begrijpelijker (hoop ik). Je rapport open je in de tweede opdracht in acViewNormal, met acHidden. Dat laatste is niet nodig, want met acViewNormal stuur je het rapport niet naar het scherm, maar naar de printer. Wellicht dat je printer ook een beelscherm heeft, maar dat is dus een beetje overdreven :). Dat laatste woord gebruik ik óók voor de manier waarop je het rapport hebt opgebouwd, met twee subrapporten. Ze zijn beiden overbodig. Ik heb je rapport aangepast zonder subrapporten, en hij werkt perfect. Dat je je voettekst niet ziet, komt denk ik doordat je de objecten daarin allemaal op Zichtbaar = Nee hebt gezet. Dan moet je niet raar opkijken als je ze vervolgens ook niet ziet :).

Bedankt voor je raad, ik heb de subrapporten verwijderd en het werkt inderdaad goed, ik wist niet dat het zo ook kon. Dan het probleem. De velden worden afhankelijk van BTW, korting en aanbetaling zichtbaar dus daar kan het niet aan liggen.
Als je in het formulier bent waar je kunt kiezen tussen versturen en printen, dan zie daaronder een voorbeeld van de PDF. Daar zijn de velden wel zichtbaar. Als je dan op versturen klikt wordt de pdf als bijlage met de mail meegestuurd.
Klik je op printen, dan wordt het rapport naar de printer gestuurd en ontbreken de velden.

Rara hoe kan dat?

De velden worden afhankelijk van BTW, korting en aanbetaling zichtbaar dus daar kan het niet aan liggen.
Ik denk dus van wél :). Je hebt de velden in het ontwerp onzichtbaar gemaakt, en controleert bij het openen van het rapport de status (Report_Load). Dat is niet goed, want te vroeg. Je moet de status denk ik instellen op de gebeurtenis "Paginavoettekstsectie_Format". Dan worden de velden ingesteld als ze naar de printer worden gestuurd. Lijkt mij een beter moment.

Dat was het Octa, nondepikkel dat ik daar zelf niet opgekomen ben!
Hartstikke bedankt :)

Edit:
Maar het gekke is nu dat de PDF niet goed is.
De positie van de velden wordt aangepast afhankelijk van BTW enz.
Als ik de code in "Paginavoettekstsectie_Format" zet, is de print goed maar staan de velden met "subtotaal", "BTW" en "totaal te betalen" over elkaar heen bij de PDF.......:confused:

Laatst bewerkt:
Twee varianten opslaan? :D

Ja, om heel veel tijd te winnen was dat ook mijn idee....... Maar ik denk niet dat jij zo in elkaar steekt :D
Toch wordt dat een voorlopige oplossing en in elk geval bedankt voor je tijd.

Je hebt je formulieren en rapporten nogal volgestouwd met code. Ik word al moe als ik er naar kijk :). Mijn databases hou ik bij voorkeur een stuk simpeler (althans: qua layout), zodat je niet zo snel tegen dit soort rare situaties aanloopt. Je zou in deze situatie bijvoorbeeld de code kunnen splitsen op basis van Preview en Printen.

Uiteindelijk toch maar twee rapporten gebruikt. Is eigenlijk niet zoals ik het wil maar een andere oplossing kan ik niet bedenken.
Bedankt Octa.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan