• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Velden in sjablonen automatisch invullen (samenvoegen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra1978

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Hallo,

Ik wil iets doen in excel, waarvan ik denk dat dit wel mogelijk is, maar ik weet niet hoe.

1.
- ik heb een sjabloon, waarvan de cellen D11-D14 ingevuld moeten worden (sjabloon puntenlijst)
- ik heb een lijst (lijst met klassen), met de gegevens die in het sjabloon moeten terecht komen, in bovenvernoemde cellen, maar dus telkens een nieuw sjabloon per 'rij' van de lijst.
Het lijkt een beetje op afdruk samenvoegen van excel en word, maar dan 2x excel, waarbij het sjabloon hier de word zou kunnen zijn.

2.
Vanaf de sjablonen ingevuld zijn, en ik dus 214 ingevulde sjablonen heb, moeten andere velden in het sjabloon ingevuld worden, aan de hand van unieke cel D13. Dit gebeurt adhv een lijst (nog onvolledig, maar geeft een beeld: "lijst met klassen en cursisten) met een oplijsting van klassen (D13) en namen van cursisten, die dan terecht moeten komen in de cellen C en D20 tem....
Dit lijkt dan weer op vert.zoeken, maar dan met meerdere cellen onder elkaar die ingevuld moeten worden.

Ik denk dat dit mogelijk is, maar hoe. Ik hoop dat iemand van jullie me kan helpen.

Bedankt alvast

De 3 bestanden staan in dropbox:
https://www.dropbox.com/sh/usx3kladsc0dl3f/AAAaj1TYyQbB5zpMfl4PhelWa?dl=0
Het bijgevoegde bestand hieronder mag je negeren (krijg dit niet weg)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb bovenstaand bericht 2 weken geleden geplaatst, maar nog geen reactie gekregen?

Iemand?

Bedankt alvast

sandra,

ik denk dat niet iedereen een dropbox account wilt aanmaken (ik tenminste niet), waarom post je ze niet gewoon hier. Als ze te groot zijn dan kun je ze ook als zip bestand posten.

Hallo,

Als je op de link klink, kan je deze document gewoon opslaan en/of bekijken. Het is niet nodig om een dropbox account aan te maken lijkt me.

Groetjes
Sandra

Ik zie dat de kommaneuker nog geslepen is :). Maar ter zake: je bestandjes zijn prima op te halen, dat is het probleem niet. Misschien moet je even uitleggen wat de bedoeling nu echt is, want ik snap 'm nog niet. Je hebt een bestand met 214 'klassen'. Wat wil je daar mee? Moeten daar aparte werkboeken (=bestanden) van worden gemaakt, of aparte werkbladen binnen het bestand sjabloon puntenlijst.xlsm?

Ok, ik dacht het duidelijk uitgelegd te hebben... :-(

Dus:

Ik heb een lijst met klassen, document: "lijst met klassen". Elke LIJN van deze lijst, dient ingevuld te worden in de cellen D13 (kolom A van lijst met klassen), D14 (kolom B van lijst met klassen), etc. in het document: Sjabloon Puntenlijst.
Zo zou ik aan 214 ingevulde sjablonen moeten komen.
De actie lijkt me een beetje op samenvoegen van word en excel, maar dan met 2 excels.

Daarna:
Ik heb dan 214 ingevulde sjablonen en ik heb het document 'lijst met klassen en cursisten':

aan de hand van de gegevens die in cel D14 van de ingevulde sjablonen staan , moeten de namen van de cursisten ingevuld worden, die staan in 'lijst met klassen en cursisten'.
Dit lijkt enigszins op een verticaal zoeken, maar dan complexer.

Is dit duidelijker?
https://www.dropbox.com/sh/usx3kladsc0dl3f/AAAaj1TYyQbB5zpMfl4PhelWa?dl=0

Groetjes,
Sandra

Je herhaalt je (verder overigens duidelijk genoeg zijnde) eerste berichtje. Maar dat was mijn (op mijn beurt dan blijkbaar niet duidelijke) tegenvraag:

Zo zou ik aan 214 ingevulde sjablonen moeten komen.
Een sjabloon is een voorbeelddocument op basis waarvan je een nieuw document maakt. In Excel heeft een sjabloon de extensie .xlt(x of m). Je wilt toch, neem ik aan, niet 214 nieuwe sjablonen maken?
Dus nogmaals mijn tegenvraag: wil je 2124 werkbladen in één bestand hebben, of wil je 214 nieuwe bestanden hebben?

Op zich maakt het niet uit of er 214 nieuwe documenten aangemaakt worden, of dat alles in 1 document staat. Wat het gemakkelijkst te realiseren is.

@Octa

Jij ziet zelfs komma's die er niet zijn.... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan